• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kundetilfredshet og kundelojalitet hos Cicelia

Gjertsen, Anette; Aalbu, Kim
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
BACHELOR_CICELIA2[1].pdf (856.6Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/94418
Date
2010-02-22
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Denne oppgaven er skrevet i samarbeid med bedriften Cicelia AS. Oppgaven tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet hos Cicelia som ligger på Solsiden Senter i Trondheim. Butikken selger både klær og gaveartikler. Vi ble enige om følgende problemstilling: ”Hvor tilfredse og lojale er kundene til Cicelia, og hva kan Cicelia gjøre for å bli bedre på dette området?”. Vi har gjort en del økonomiske betraktninger for Cicelia som skal hjelpe oss å få et bedre bilde av nåsituasjonen til butikken. For å få oversikt over markedet Cicelia opererer i har vi gjort en konkurranseanalyse som vi til slutt oppsummerer i en SWOT-tabell. Teorien vi har lagt til grunn for denne oppgaven tar for seg begrepene kundetilfredshet og kundelojalitet. Videre har vi gjennomført en spørreundersøkelse. I forbindelse med denne har vi med et metodekapittel som viser alt arbeidet som er gjort før, under og etter spørreundersøkelsen. Vi føler at undersøkelsen har gitt oss et godt grunnlag for å svare på problemstillingen vår. Undersøkelsen viste at Cicelia har en stor andel kunder som totalt sett er fornøyd med butikken. Kundene er aller mest fornøyd med butikkens beliggenhet, og de ansatte, når det gjelder hvor hyggelig de er. Vi fant også en del forbedringsområder blant annet når det gjelder pris i forhold til kvalitet og butikkens utseende. Cicelia har en liten gruppe kunder som kan karakteriseres som svært lojale, og en litt større gruppe kunder som kan karakteriseres som noenlunde lojal. Avslutningsvis kommer vi med anbefalinger til Cicelia, som er basert på funnene vi gjorde i undersøkelsen.
Description
Bacheloroppgave i Bedriftsutvikling for SMB fra Handelshøyskolen BI, 2010

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit