• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan lykkes med CRM?

Selnes, Fred; Hagen, Truls
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Magma 1104 Selnes & Hagen.pdf (1.975Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/93374
Utgivelsesdato
2011
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Scientific articles [1338]
Originalversjon
Magma, årg. 14, (2011), s. 69-73  
Sammendrag
I denne artikkelen rapporterer vi funn fra en omfattende tudie av hva som kjennetegner bedrifter som lykkes med sine investeringer i CRM. Studien er gjennomført i regi av Dataforeningen over en periode på fire år fra 2007 til 2010. Det viktigste funnet er at kun noen få lykkes, men at de som lykkes, lykkes særdeles godt. Forklaringen er at de som lykkes har en betydelig dypere og mer omfattende kundesentrisk strategi. Selv om de fleste bedrifter i dag ser viktigheten av å være markedsorientert og har satt kundetilfredshet som en viktig styringsparameter, er det likevel ikke førende slik det er hos de som lykkes med CRM. Konklusjonen er derfor at en riktig tilnærming til CRM skaper et sterkt konkurransefortrinn som gir gevinster i form av større markedsandeler, mer fornøyde kunder og betydelig bedre lønnsomhet.
Utgiver
Fagbokforlaget, i samarbeid med Econa

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit