• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Coaching og jakten på identitet

Berg, Morten Emil
Peer reviewed, Journal article
Thumbnail
View/Open
Magma 0210 Berg.pdf (610.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/93358
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • Scientific articles [1334]
Original version
Magma, Årg. 13, nr. 2 (2010), s. 55 - 62  
Abstract
Flere studier tyder på at coaching kan ha effekt og kan bli en interessant metode ved ledelse og læring. Positiv coachingpsykologi har en visjon: å støtte og utfordre individ, gruppe og organisasjon til å «blomstre». Målet er at individet skal leve det hele og meningsfulle liv. Prosessen fokuserer personens styrke og talent, ikke mangler og svakheter. Positiv psykologi danner det vitenskapelige fundamentet, og coaching er det praktiske håndverket. Coaching medfører å utvikle individets profesjonelle og personlige rolle. Individet må imidlertid selv ta ansvaret for å retolke sin situasjon, redefinere sine mål, finne sin strategi og prøve ut sine ideer. Utvikling av individets karakter-og signaturstyrker står sentralt. Coaching skal bygge på anerkjent visdom og utfordre etablerte tanker for å kunne bli et alternativ til tradisjonell ledelse og læring.
Publisher
Fagbokforlaget i samarbeid med Econa
Journal
Magma

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit