Show simple item record

dc.contributor.authorSilkoset, Ragnhild
dc.date.accessioned2009-06-23T08:06:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93248
dc.description.abstractMange tror at man kan justere prisen opp og ned etter forgodtbefinnende. Dette stemmer ikke. En bedrifts prisstrategi bygger på en rekke faktorer som har langsiktige konsekvenser for bedriften. Denne artikkelen har tatt for seg fire aktorer, herunder valg av generisk prisstrategi, kundenes prissensitivitet, pris i markedskommunikasjon og priskriger. Det er en rekke forhold rundt prisbeslutninger som ikke er dekket i denne artikkelen, men som bedriften også må vurdere. Dette er blant annet deres taktiske håndtering av prisene. Innunder her hører prisdiskriminering, psykologiske effekter på priser samt faktorer som påvirker kundenes prisfølsomhet.en
dc.format.extent275636 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherFagbokforlageten
dc.titlePrisstrategier hos norske bedrifteren
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.source.pagenumber32-38en
dc.source.volume12en
dc.source.journalMagmaen
dc.source.issue4en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record