• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prisstrategier hos norske bedrifter

Silkoset, Ragnhild
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
Magma 0409 Silkoset.pdf (269.1Kb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/93248
Issue date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Scientific articles [1208]
Abstract
Mange tror at man kan justere prisen opp og ned etter forgodtbefinnende. Dette

stemmer ikke. En bedrifts prisstrategi bygger på en rekke faktorer som har langsiktige konsekvenser for bedriften.

Denne artikkelen har tatt for seg fire aktorer, herunder valg av generisk prisstrategi, kundenes prissensitivitet,

pris i markedskommunikasjon og priskriger. Det er en rekke forhold rundt prisbeslutninger som ikke er dekket i denne artikkelen, men som bedriften

også må vurdere. Dette er blant annet

deres taktiske håndtering av prisene.

Innunder her hører prisdiskriminering,

psykologiske effekter på priser samt faktorer som påvirker kundenes prisfølsomhet.
Publisher
Fagbokforlaget
Journal
Magma

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse ArchiveCommunities & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit