• Handelslekkasje ved Kleppestø Senter 

      Erlandsen, Charlotte (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven tar for seg handelslekkasjen som preger Kleppestø Senter. Jeg vil prøve å avdekke hvilke faktorer som fører til denne lekkasjen, og hvordan Kleppestø Senter kan redusere den. For å besvare problemstillingen ...
    • Kjeder, entreprenørskap og antropologisk kunnskapsdannelse 

      Brøgger, Benedicte (Journal article; Peer reviewed, 2010)
      Temaet for artikkelen er hvilken rolle entreprenørskap har spilt i varehandelsrevolusjonen, det at tusenvis av uavhengige bedrifter har blitt integrert i enorme globale varehandelskjeder. Transformasjonene har ikke skjedd ...
    • Let the music play or not: the influence of background music on consumer behavior 

      Andersson, Pernille K.; Kristensson, Per; Wästlund, Erik; Gustafsson, Anders (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      This study concerns the effect that music has on consumer behavior in two different retail contexts during regular opening hours. Two studies were conducted in a field setting with consumers (N = 550). Consumers were ...
    • Multikanalstrategien til Telenor 

      Joheim, Audun; Mikalsen, Celine Hopen (Bachelor thesis, 2017)
      Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan Telenor i en stor bransje differensierer seg mot konkurrentene ved bruk av multikanalstrategi, og hvordan kundelojaliteten og tilfredsheten blir påvirket av det. Oppgaven ...
    • Virkemidler i endringsprosesser 

      Overå, Hans-Magnus (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har jeg undersøkt temaet virkemidler i endringsprosesser. For å dekke mitt ønskede fagområde har jeg valgt følgende problemstilling: ”Hvilke virkemidler motiverer selgere i en organisasjon som er i ...