Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHåvarstein, Vegard
dc.contributor.authorHodnefjell, Øystein
dc.contributor.authorBondevik, Erik
dc.date.accessioned2023-10-23T08:57:50Z
dc.date.available2023-10-23T08:57:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3097992
dc.descriptionBacheloroppgave i Markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractI vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer relationship management (CRM). Problemstillingen som vi har besvart i oppgaven er: «Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften?» For å besvare problemstillingen vår har vi valgt å benytte oss av relevant teori som står sentralt i forhold til hovedtemaene i problemstillingen. Vi har blant annet tatt for oss teorier som: GAP-modellen, drivere i CRM, kritiske suksessfaktorer og relasjonsmarkedsføring for å nevne noen. I metodedelen av oppgaven har vi benyttet oss av både en kvalitativ og kvantitativ metode. I den kvalitative metoden har vi brukt dybdeintervjuer med de ansatte i bedriften, mens vi i den kvantitative har vi sendt ut spørreskjema. Vi analyserte deretter både dybdeintervjuene og spørreskjema og fant flere signifikante sammenhenger mellom teorien og undersøkelsene vi foretok oss. Deretter drøftes det vi har funnet i analysene og kommer frem til anbefalinger som vi tror kan styrke bedriftens kunderelasjoner. Basert på drøftingen har vi kommet fremt til fire tiltak som vi anbefaler Møller Bil Stavanger å gjennomføre. Ved å forbedre opplæringen i CRM-systemet, integrere flere systemer opp mot CRM-systemet, innføre et lojalitetsprogram og dele opp i kundegrupper i CRM-systemet etter hvor mye oppfølging de ønsker, kan bedriften forbedre sine kunderelasjoner betraktelig.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectmarkedsføringen_US
dc.subjectmarkedsføringsledelseen_US
dc.titleHvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriftenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel