Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHauge, Martin Sæbø
dc.contributor.authorBylykemini, Denniz
dc.contributor.authorFrafjord, Jesper
dc.date.accessioned2023-10-03T11:17:58Z
dc.date.available2023-10-03T11:17:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3093743
dc.descriptionBacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven ved Handelshøyskolen BI – Stavanger tar for seg teamet «Sammen-hengen mellom kriser og innovasjon», med et spesielt fokus på hvordan kriser påvirker inno-vasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen. Oppgaven er relevant i dagens samfunn, gitt de pågå-ende utfordringene som bransjen står overfor, spesielt i lys av nylige kriser. Oppgaven er strukturert i syv deler, som inkluderer innledning, tema, teori, metode, empiri, analyse og konklusjon. Den tar utgangspunkt i forskjellige kriseteorier på makro og organisa-torisk nivå, og bruker disse sammen med innovasjonsteori som et teoretisk grunnlag for å un-dersøke hvordan kriser påvirker innovasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen. Problemstil-lingen som oppgaven søker svar på er: «Hvodan påvirker kriser innovasjonsaktiviteten i hospitality-bransjen?» Ved hjelp av ulike metoder for innsamling av både kvalitativ og kvantitativ data, har oppgaven forsøkt å finne svar på problemstillingen. De empiriske funnene som fremkom, har blitt pre-sentert systematisk og deretter analysert med hensyn til det teoretiske rammeverket presentert i oppgaven. Oppgaven identifiserer en sentral utfordring knyttet til måling av innovasjonsakti-vitet i en sektor. Dette skyldes kompleksiteten i innovasjonsprosesser, noe som gjør kvantifise-ringen vanskelig. Denne begrensningen påvirker evnen til å trekke klare og endelige konklu-sjoner om innovasjonsnivået basert på de tilgjengelige dataene. I konklusjonen gir oppgaven svar på den opprinnelige problemstillingen og peker mot fremtidig forskning. Den fremhever behovet for ytterligere studier på hvordan organisasjoner kan navigere gjennom kriser og sam-tidig stimulere til innovasjon.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectadministrasjonen_US
dc.titleSammenhengen mellom kriser og innovasjonen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel