Show simple item record

dc.contributor.authorPedersen, Helene
dc.contributor.authorLaiourate, Amir Bergheim
dc.contributor.authorFoss, Jonas
dc.date.accessioned2023-09-29T13:27:06Z
dc.date.available2023-09-29T13:27:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3093164
dc.descriptionBacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi valgt å ta for oss emne Key Account Management og hvordan det kan være med på å skape merverdi til bedriftens viktigste kunder. Vi har samarbeidet med Amedia, hvor vi har tatt utgangspunkt i deres arbeid med å utvikle Key Account Management. Tradisjonelle og digitale salgskanaler er ikke lenger tilstrekkelige i dag. Konkurransen mellom aktørene er stadig i vekst både nasjonalt og internasjonalt. Begrepet relasjon og lojalitet står sentralt for å oppnå suksess. Samspillet mellom disse har dannet grunnlaget for vår problemstilling: "Hvordan arbeider Amedia i dag med å utvikle Key Account Management i sitt selskap, for å skape merverdi til kunden?" Først vil oppgaven ta for seg viktigheten av Key Account Management og deres arbeid med bedriftens nøkkelkunder. Vi utforsker også teorier om relasjonsbygging, salg- og kjøpsprosessen, CRM- systemet, Key Account Team og markedsorientering. For å belyse problemstillingen har vi gjennomført undersøkelser hvor vi har benyttet kvalitativ og kvantitativ forskningsmetode. Vi foretok et dybdeintervju for å få en grundig forståelse av emnet og hvordan Amedia arbeider med Key Account Management. Informasjonen fra dybdeintervjuet ble videre brukt til å analysere resultatene og sette de opp mot teorien. Vi foretok også en spørreundersøkelse gjennom en kvantitativ forskningsmetode, som vi sendte ut til Amedia sine kunder og selgere. Hensikten med undersøkelsen var å kartlegge de viktigste faktorene for kunden og selgerne. Avslutningsvis vil funnene drøftes i samhold med teori, for deretter å konkludere og komme med en anbefaling. Undersøkelsen viser til at Amedia er tilgjengelig for kunden og at de er dyktige på å skape merverdi gjennom skreddersydde løsninger, personlig tilpasning og unike fordeler for hver enkelt kunde. Basert på funn i analysen, skal anbefalingene presenteres for Amedia og bidra til at selskapet lykkes i større grad ved å skape merverdi for deres viktigste kunder.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectadministrasjonen_US
dc.titleBacheloroppgave - Key Account Managementen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record