Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStrand, Joakim
dc.contributor.authorRasmussen, Magnus
dc.contributor.authorAasheim, Patrick
dc.date.accessioned2022-12-14T09:20:44Z
dc.date.available2022-12-14T09:20:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3037622
dc.descriptionBacheloroppgave i Bachelor of Management/ Leadership in action fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractOppgaven handler om fagfeltet lederutvikling. Vi har sett på det historiske perspektivet til lederutvikling i norsk sammenheng og forskjeller på interne og eksterne programmer. Dette for å kunne tilstrekkelig drøfte og redegjøre de sentrale spørsmålene med mål om å svare ut vår valgte problemstilling. Vi har anvendt intervju og kvalitativ metode for å innhente data fra deltakere og utviklere av dette programmet. I vår drøftingsdel finner vi at det på flere sentrale områder er godt samsvar mellom det forskningen sier er hensiktsmessig om lederutvikling og hvordan DNB har valgt å planlegge, gjennomføre, evaluere og overføre denne kunnskapen tilbake til organisasjonen. Programmet virker å tilby god ledertrening i deltakernes rolle som ny leder. Når vi ser på den personlige lederutviklingen deltakerne gjennomgår, finner vi allikevel at DNB muligens kan ha gevinster å hente på å evaluere og endre på deler av programmet, i spesielt planleggingsfasen og i fasen som omhandler overføring tilbake til organisasjonen. Læring er ikke å fantasere om fjerne land, men å bygge en båt og krysse havet. Læring er handling. Moxnes (2000) referert i (Moxnes, 2019, s. 91)en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectLeadership in actionen_US
dc.titleDe 4 utfordrende fasene i lederutviklingen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel