Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPourpak, Christoffer
dc.date.accessioned2022-10-26T11:48:13Z
dc.date.available2022-10-26T11:48:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3028424
dc.descriptionBacheloroppgave i Digital kommunikasjon og markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractFormålet med teksten er å utforske hvordan bruken av algoritmer i profittorienterte sosiale medier kan ha innvirkning på ytringsfriheten. Jeg begynner med en gjennomgang av de mest sentrale begrepene, algoritmer, sosiale medier, og ytringsfrihet. Videre ser jeg på utviklingen til den offentlige sfære opp til og med internett. Dette leder videre til en grundigere gjennomgang av algoritmebruk i sosiale medier sett i henhold til tre komponenter: den som ytrer, den som mottar ytring, og grunnlaget for ytring, og sett i henhold til utviklingen av den offentlige sfæren.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectdigital kommunikasjon markedsføringen_US
dc.titleHvordan ytringsfrihet blir påvirket av algoritmer i kapitalistiske sosiale medieren_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel