dc.contributor.author | Berg, Terje | |
dc.contributor.author | Erichsen, Morten | |
dc.date.accessioned | 2015-07-30T11:15:21Z | |
dc.date.available | 2015-07-30T11:15:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Uniped, 37(2014)3:34-48 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/293978 | |
dc.description | This is an open access journal available at www.uhr.org | nb_NO |
dc.description.abstract | Vi har i denne studien skissert hvordan en konkret læringsaktivitet i
form av en faglig konkurranse har bidratt til dybdelæring for en spesifikk
gruppe studenter. Effekten er at de har prestert bedre til eksamen enn øvrige
studenter. A°
rsakene synes a° ligge i at en uformell og ufarlig inngangsbillett
til faget bidro til at de kom raskt i gang med studiene, samt at man
underveis i semesteret ble stimulert av personlige og raske tilbakemeldinger
fra faglærer. Vi finner ogsa° at Handelshøyskolen BI gjennom storklasseundervisning
ikke oppleves som gode nok til a° stimulere de flinkeste
studentene i andre fag. Om BI er unike i høyskole/universitetssammenheng
i sa° ma° te vet vi ikke, men vi tillater oss a° tro at sa° ikke er tilfelle.
Pa° grunn av undersøkelsens karakter, skal vi selvsagt være forsiktige
med a° generalisere for hele BI og universitetssystemet for øvrig. Likevel
vil vi hevde at denne undersøkelsen gir interessante funn som
danner godt utgangspunkt for videre studier. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitets- og høgskolerådet | nb_NO |
dc.title | Hvordan stimulere de flinkeste studentene? Konkurranse som aktivitet for dybdelæring | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.source.journal | Uniped | nb_NO |
dc.description.localcode | 1, OA | nb_NO |