Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøiland, Louise
dc.date.accessioned2021-10-08T07:55:58Z
dc.date.available2021-10-08T07:55:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2788600
dc.descriptionBacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2021en_US
dc.description.abstractMetoder for læring og erfaringsoverføring har en tendens til å bli nedprioritert i prosjektarbeid. Flere prosjektorganisasjoner ser ikke nytteverdien i slike metoder, og det blir dermed ikke tilrettelagt ressurser til å utføre slike prosesser. Likevel viser litteratur til at metoder for læring og erfaringsoverføring faktisk kan ha en reell nytte for prosjektorganisasjoner. Denne oppgaven vil ta for seg ulike metoder for læring og erfaringsoverføring, hvor det vil trekkes frem momenter som underbygger disse. Problemstillingen i oppgaven er: «Hvordan kan metoder for læring og erfaringsoverføring bidra til mer effektiv prosjektgjennomføring i Apply?» Hovedkilden for metode er primærdata samlet inn gjennom dybdeintervju med noen av organisasjonens prosjektledere. Funn vil bli drøftet opp mot teori, og det vil særlig trekkes frem forskjellene mellom teori og praksis. Det konkluderes med at selv om Apply klarer å overføre erfaringer mellom organisasjonsmedlemmene, kan de utfordres til å ytterligere implementere metoder for kunnskapsutvikling inn i organisasjonskulturen. I tillegg bør de stadig engasjere medlemmene til å dele sine erfaringer mellom hverandre for å oppnå flere effektivitetseffekter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectprosjektledelseen_US
dc.titleLæring gjennom erfaringsoverføring - metoder for effektiv gjennomføring av prosjekteren_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel