dc.description.abstract | Metoder for læring og erfaringsoverføring har en tendens til å bli nedprioritert i
prosjektarbeid. Flere prosjektorganisasjoner ser ikke nytteverdien i slike metoder,
og det blir dermed ikke tilrettelagt ressurser til å utføre slike prosesser. Likevel
viser litteratur til at metoder for læring og erfaringsoverføring faktisk kan ha en
reell nytte for prosjektorganisasjoner.
Denne oppgaven vil ta for seg ulike metoder for læring og erfaringsoverføring,
hvor det vil trekkes frem momenter som underbygger disse. Problemstillingen i
oppgaven er: «Hvordan kan metoder for læring og erfaringsoverføring bidra til
mer effektiv prosjektgjennomføring i Apply?» Hovedkilden for metode er
primærdata samlet inn gjennom dybdeintervju med noen av organisasjonens
prosjektledere. Funn vil bli drøftet opp mot teori, og det vil særlig trekkes frem
forskjellene mellom teori og praksis. Det konkluderes med at selv om Apply
klarer å overføre erfaringer mellom organisasjonsmedlemmene, kan de utfordres
til å ytterligere implementere metoder for kunnskapsutvikling inn i organisasjonskulturen.
I tillegg bør de stadig engasjere medlemmene til å dele sine erfaringer
mellom hverandre for å oppnå flere effektivitetseffekter. | en_US |