dc.description.abstract | I denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere
innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til
norsk mekanisk industri. Deres kunder består av direkte kunder, detaljhandel og egne
datterselskaper. I et digitalt skifte og hvor dagens kunder gjør mye av deres beslutninger
over nett, så har jeg benyttet oppgaven på hvordan Ing Yngve Ege kan få fram deres
kompetanse utad over og hvordan skape en bedre online tilstedeværelse. I dag så har
ikke Ing Yngve Ege noen form for markedsføringsstrategi, og er usikre på hvordan de kan
tiltrekke seg flere kunder over nett.
Problemstillingen ble som følgende: «Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av
inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase». Største delen av
oppgaven omhandler Inbound marketing, men har også tatt for meg hvordan CRM som
et verktøy kan brukes for å effektivisere Inbound marketing og deres salgsprosesser.
Undersøkelsene består av eksplorativt design og kvalitativ metode. Utførte
dybdeintervjuer består av intervjuer med ansatte, eksperter innenfor Inbound og CRM,
en kunde og en profesjonell rådgiver og forfatter av «Salgets Helter» Christian Hofbauer.
Resultatene fra undersøkelsene var veldig tydelig. Analysene frembringer at Ing Yngve
Ege må ta grep når det gjelder deres Online tilstedeværelse, og det å benytte seg av
inbound marketing som en strategi vil være et effektivt verktøy. Det vil føre til at flere
uidentifiserte kunder vil ta kontakt på eget initiativ, videre så vil det å knytte CRM opp
mot inbound marketing være essensielt for å få til en vellykket Inbound marketing
strategi.
Til slutt så har jeg kommet med noen konkrete anbefalinger på hvordan de kan få til en
suksessfull inbound marketing strategi og CRM som to virkemidler for å effektivisere
prospekteringen. | en_US |