Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBorlaug, Håkon
dc.date.accessioned2021-09-30T07:24:04Z
dc.date.available2021-09-30T07:24:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2786448
dc.descriptionBacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2021en_US
dc.description.abstractI denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til norsk mekanisk industri. Deres kunder består av direkte kunder, detaljhandel og egne datterselskaper. I et digitalt skifte og hvor dagens kunder gjør mye av deres beslutninger over nett, så har jeg benyttet oppgaven på hvordan Ing Yngve Ege kan få fram deres kompetanse utad over og hvordan skape en bedre online tilstedeværelse. I dag så har ikke Ing Yngve Ege noen form for markedsføringsstrategi, og er usikre på hvordan de kan tiltrekke seg flere kunder over nett. Problemstillingen ble som følgende: «Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase». Største delen av oppgaven omhandler Inbound marketing, men har også tatt for meg hvordan CRM som et verktøy kan brukes for å effektivisere Inbound marketing og deres salgsprosesser. Undersøkelsene består av eksplorativt design og kvalitativ metode. Utførte dybdeintervjuer består av intervjuer med ansatte, eksperter innenfor Inbound og CRM, en kunde og en profesjonell rådgiver og forfatter av «Salgets Helter» Christian Hofbauer. Resultatene fra undersøkelsene var veldig tydelig. Analysene frembringer at Ing Yngve Ege må ta grep når det gjelder deres Online tilstedeværelse, og det å benytte seg av inbound marketing som en strategi vil være et effektivt verktøy. Det vil føre til at flere uidentifiserte kunder vil ta kontakt på eget initiativ, videre så vil det å knytte CRM opp mot inbound marketing være essensielt for å få til en vellykket Inbound marketing strategi. Til slutt så har jeg kommet med noen konkrete anbefalinger på hvordan de kan få til en suksessfull inbound marketing strategi og CRM som to virkemidler for å effektivisere prospekteringen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectsalgsledelseen_US
dc.subjectpersonlig salgen_US
dc.titleHvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfaseen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel