• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Adopsjon av sosiale medier i kjøpsprosessen

Lervik-Olsen, Line
Journal article, Peer reviewed
Published version
Thumbnail
View/Open
Adopsjon+av+sosiale+medier.pdf (919.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2637337
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI [1164]
  • Scientific articles [2276]
Original version
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2019, 22 (4), 33-41.  
Abstract
Bedrifter ønsker i større grad å benytte sosiale medier i reklame og markedsføringsøyemed. Kundene er betenkte, og stadig flere velger å reservere seg mot reklame i sosiale medier. Et betimelig spørsmål er derfor hva som må til for at kunder skal adoptere sosiale medier. I denne artikkelen studerer vi hvordan teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse fra familie og venner påvirker vår motivasjon til å adoptere sosiale medier. Resultatene viser at både teknologisk tilrettelegging og sosial innflytelse motiverer oss til å bruke sosiale medeier, men gjør det på ulikt vis.
Publisher
ECONA
Journal
Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit