Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØvrebø, Ingrid
dc.contributor.authorGrane, Sigrid Thorsnes
dc.date.accessioned2019-10-07T11:15:42Z
dc.date.available2019-10-07T11:15:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2620637
dc.descriptionBacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2019nb_NO
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er bærekraft i utdanningsinstitusjoner. Vi har forsøkt å undersøke hvordan utdanningsinstitusjoner har valgt å inkludere bærekraft i sin nåværende strategi, derav problemstillingen vår: Er bærekraft kritisk for utdanningsinstitusjoner for å realisere tilsiktet strategi? Teorigrunnlaget i oppgaven dekker emner som bærekraft, økonomistyring og strategi. Vi har ikke bare ønsket å studere hvordan institusjonene bidrar til en bærekraftig utvikling men også hvordan de måler og bruker informasjonen i styressammenheng. Derfor ser vi også på hvilke styreverktøy som benyttes, og vi er blant annet innom Kaplan og Nortons Balansert Målstyring, og en liten tur innom Simons rammeverk Levers of Control. Gjennom en kvalitativ tilnærming samlet vi inn data ved å intervjue Handelshøyskolen BI og OsloMet – storbyuniversitetet. Både Handelshøyskolen BI og OsloMet – storbyuniversitetet har inkludert FNs 17 bærekraftsmål mot 2030 som del av sin strategi for nåværende periode. Funnene viser at samtlige institusjoner på oppgavetidspunktet bare var i startfasen av operasjonalisering og implementering av bærekraft i sine strategier. Dette førte til en åpen konklusjon på vår problemstilling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectøkonominb_NO
dc.subjectadministrasjonnb_NO
dc.titleEn kvalitativ undersøkelse av bærekraft i utdanningsinstitusjonernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel