• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«En fugl i hånden … kan begynne noe» Effektuering av entreprenørskap i en entreprenørskapsutdanning

Brøgger, Benedicte; Jevnaker, Birgit Helene
Journal article, Peer reviewed
Published version
Thumbnail
Åpne
en_fugl_i_haanden_kan_begynne_noe.pdf (838.0Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2489441
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - BI [636]
  • Scientific articles [1722]
Originalversjon
Uniped. 2018, 41 (01), 68-79   10.18261/issn.1893-8981-2018-01-06
Sammendrag
Artikkelen retter søkelyset mot utvikling av utdanning i entreprenørskap ved en norsk handelshøyskole. Artikkelen har en eksplorativ form og drøfter noen grep som ble tatt for å utvikle entreprenørskapsprogrammer på Handelshøyskolen BI. Tema for drøftingen er pedagogisk entreprenørskap i et gradsgivende studieprogram. Vi har studert utviklingen over tid i én kontekst sett fra spesielt faglæreres engasjement og handlinger. Vi redegjør også for samspillet med eksterne samarbeidspartnere på ulike tidspunkter. Vi forstår utviklingen som et resultat av «effektuering», en «man tager hva man haver»-tilnærming, fordi det var slik den foregikk i praksis. Entreprenørskapsutdanning foregår ikke bare i klasserom, men like gjerne i inkubatorer og tettere integrert i økonomiske økosystemer enn det som er vanlig ved akademiske gradsgivende programmer. Dermed er det større behov for samarbeid enn når en akademisk institusjon har tilnærmet monopol på å bestemme utdanningens innhold og form. I artikkelen identifiserer vi tre suksesskriterier for pedagogisk entreprenørskap i et gradsgivende studieprogram: institusjonelle koblinger til eksterne parter, praksis i klasserommet og balanse mellom statiske kvalitetskrav og aktive studenter.
Beskrivelse
Dette er et Open Access tidsskrift tilgjengelig fra idunn.no
Utgiver
Uniped
Tidsskrift
Uniped

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit