Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFaldet, Ann-Cathrin
dc.contributor.authorLekhal, Ratib
dc.date.accessioned2016-07-04T13:10:54Z
dc.date.available2016-07-04T13:10:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationSpesialpedagogikk, 3(2016)3:51-64nb_NO
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2395539
dc.descriptionDette er originalversjon av artikkelen fra www.spesialpedagogikk.nonb_NO
dc.description.abstractKunnskapen om jenter med et volds- og aggresjonsproblem er langt mer sparsom enn tilsvarende vansker hos gutter. Denne studien utnytter data fra 9442 elever, hvorav 60 jenter og 254 gutter er definert til å ha voldelig atferd, for å undersøke hva som kjennetegner jenter som viser voldelig atferd. Resultatene viste blant annet at jenter med voldelig atferd trives dårligere, føler seg mer isolert og opplever sitt klassemiljø og relasjoner til medlever dårligere enn det gutter med voldelig atferd gjør. Resultatene og praktiske implikasjoner diskuteres i lys av relevant litteratur og tidligere forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUtdanningsforbundetnb_NO
dc.titleVoldelige jenters opplevelse av skolen som arena for læring og sosialt samspillnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.journalSpesialpedagogikknb_NO
dc.description.localcode1. Originalversjonnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel