• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Voldelige jenters opplevelse av skolen som arena for læring og sosialt samspill

Faldet, Ann-Cathrin; Lekhal, Ratib
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Lekhal Spesialpedagogikk 2016.pdf (169.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2395539
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Scientific articles [1667]
Originalversjon
Spesialpedagogikk, 3(2016)3:51-64  
Sammendrag
Kunnskapen om jenter med et volds- og aggresjonsproblem er langt mer sparsom enn tilsvarende vansker hos gutter. Denne studien utnytter data fra 9442 elever, hvorav 60 jenter og 254 gutter er definert til å ha voldelig atferd, for å undersøke hva som kjennetegner jenter som viser voldelig atferd. Resultatene viste blant annet at jenter med voldelig atferd trives dårligere, føler seg mer isolert og opplever sitt klassemiljø og relasjoner til medlever dårligere enn det gutter med voldelig atferd gjør. Resultatene og praktiske implikasjoner diskuteres i lys av relevant litteratur og tidligere forskning.
Beskrivelse
Dette er originalversjon av artikkelen fra www.spesialpedagogikk.no
Utgiver
Utdanningsforbundet
Tidsskrift
Spesialpedagogikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit