Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAakernes, Linda
dc.contributor.authorHagen, Elise
dc.contributor.authorMangrud, Martine Sandvik
dc.date.accessioned2014-09-12T07:03:02Z
dc.date.available2014-09-12T07:03:02Z
dc.date.issued2014-09-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/219606
dc.descriptionBacheloroppgave i Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2014
dc.description.abstractDenne oppgaven omhandler treningssenteret HIT The Gym. I markeder med flere sterke aktører, er det viktig å finne ledige posisjoner og relevante differensieringspunkter for å skille seg fra konkurrentene. Vi har derfor tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: “Hvordan kan HIT The Gym styrke sin posisjon som et moderne og trendy treningssenter i Trondheim?”. For å kunne besvare problemstillingen, skaffet vi oss innsikt i treningssenterbransjen og HIT The Gym i begynnelsen av prosessen. Vi hadde derfor en samtale med daglig leder ved HIT The Gym, Daniel Eriksen, som ga oss innblikk i nåsituasjonen og fremtidige mål for treningssenteret. Videre har vi tatt utgangspunkt i relevante teorier innenfor posisjonering, merkevarebygging og forbrukeratferd, med hovedvekt på Kevin Lane Kellers merkepyramide. Vi benyttet både kvalitativ og kvantitativ metode for å skaffe større innsikt i bransjen og målgruppen. Det ble gjennomført en fokusgruppe med 8 respondenter fra målgruppen, samt to spørreundersøkelser; en for nåværende kunder og en for potensielle kunder. Analysene viste at HIT The Gym har tydelige differensieringspunkter knyttet til moderne lokaler og treningsutstyr, samt sentral beliggenhet. Kundene på treningssenteret er relativt fornøyde med det HIT The Gym tilbyr. Allikevel påpeker enkelte at det til tider kan være folksomt der, noe som medfører kø på treningsapparatene. Ingen av respondentene nevner HIT the Gym som top of mind, noe som indikerer en lav dybdekjennskap i målgruppen. Dermed vil HIT The Gym ikke bli gjenkalt i en eventuell kjøpssituasjon. Samtidig har en stor andel av de potensielle kundene negative assosiasjoner til HIT The Gym, da de føler de ikke passer inn på treningssenteret. Avslutningsvis har vi konkludert med at HIT The Gym bør definere en smalere målgruppe for å møte kundenes behov og preferanser på en mer effektiv måte. Vi anser det som mest hensiktsmessig å fokusere på tilfredsstillelse av nåværende kunder, kontra det å bruke store ressurser på å trekke nye kunder. Dette kan bidra til positiv vareprat som vil kunne tiltrekke nye medlemmer til treningssenteret. Dersom dette tas i betraktning, vil deres posisjon som moderne og trendy treningssenter i Trondheim styrkes.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjon
dc.titleHvordan kan HIT The Gym styrke sin posisjon som et moderne og trendy treningssenter i Trondheim?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber64nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel