Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLanseng, Even Johan
dc.contributor.authorAugensen, Helene
dc.contributor.authorMoen, Maren
dc.date.accessioned2014-06-13T15:03:36Z
dc.date.available2014-06-13T15:03:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMagma 2014;17(3)58-63nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/196453
dc.descriptionVersjon i BI Brage er som publisert i tidsskriftets papirutgave. Forlagets e-utgave er tilgjengelig fra www.magma.nonb_NO
dc.description.abstractBloggsponsing dreier seg om at en blogger mottar betaling fra en annonsør (for eksempel en bedrift) for å anmelde eller promotere annonsørens produkter i sin blogg. Til tross for at omfanget av blogging stadig øker (NM Incite 2012), finnes det lite kunnskap om hvordan en annonsør mest effektivt kan kommunisere sitt produkt gjennom blogg. Samtidig har markedsføringsloven bestemmelser som regulerer hva man kan foreta seg når det gjelder kommersiell kommunikasjon i blogger (Markedsføringsloven av 2009, § 3). Normalt vil en annonsør se på slike bestemmelser som en begrensning av sin sponsorvirksomhet. I denne artikkelen vil vi analysere muligheten for at den kommersielt mest effektive måten å sponse en blogg på også er den samme måten som loven krever. Altså at bloggen er åpen om at den blir sponset for å promotere annonsørens produkt. Resultatene fra denne analysen bør være av interesse for bloggere, sponsorer og forbrukermyndigheter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econanb_NO
dc.titleÆrlighet varer lengst: Åpen bloggsponsing er mer effektiv enn skjultnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumber58-63nb_NO
dc.source.volume17
dc.source.journalMagmanb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.description.localcode1, OAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel