Select a community to browse its collections.

Handelshøyskolen BI [6234]
  • Kunstig intelligens i markedsføring 

    Ruud, Christine Rytterager; Carlson, Sigrid Smistad; Gjengstø, Maia (Bachelor thesis, 2024)
    Kunstig intelligens (KI) endrer stadig flere sektorer, inkludert markedsføring. Den avanserte teknologien evner å analysere store datasett mer effektivt enn mennesker. KI tilbyr i tillegg nye muligheter for å forstå og ...
  • Verdsettelse av AutoStore ASA 

    Stenslet, Henrik Malnes (Bachelor thesis, 2024)
    I denne bacheloroppgaven har vi gjennom en kombinasjon av økonomisk-administrativ forskningsmetode og grunnleggende finansielle verdsettelse- og analyseprinsipper, forsøkt å besvare problemstillingen: hva er den fundamentale ...
  • Korleis Tomax; eit selskap basert i olje og gass næringa tilpassar seg det grøne skiftet 

    Reimers, Taletta Vestbø (Bachelor thesis, 2024)
    Vi lever i ei verd som er i stadig vekst. Dei siste hundre åra har verdas ressursbehov auka eksponentielt. Ein konsekvens av dette er at klodens sine ressursar har byrja å minke. Dette gjeld og for olje og gass. Vi nyttar ...
  • TikTok og bærekraftig bevissthet: En undersøkelse av unge kvinnelige BI-studenters holdninger til mote og forbruk 

    Manaf, Nora; Knutsen, Sophie Hoel (Bachelor thesis, 2024)
    I denne oppgaven har vi undersøkt hvordan mikrotrender på TikTok påvirker unge forbrukere og deres holdninger til bærekraft ved hyppig eksponering. Arbeidet kombinerer både teoretiske og praktiske tilnærminger. Formålet ...
  • Empirisk analyse av kronekursen 

    Weden, August Borchgrevink; Skonhoft, Bastian; Wilberg, Joakim (Bachelor thesis, 2024)
    Denne oppgaven tar for seg utviklingen i kronekurs målt i importveid kursindeks (I-44) i tidsrommet 2004-2024. Oppgaven har som mål å se om ulike makroøkonomiske variabler har en signifikant effekt på utviklingen i ...

View more