Browsing Student papers by Subject "markedsføring markedsføringsledelse"
Now showing items 1-4 of 4
-
Bacheloroppgave i markedsføringsledelse
(Bachelor thesis, 2022)Denne studien handler om hva som påvirker intensjonen hos yngre forbrukere i Norge, samt hvorvidt det er en sammenheng mellom intensjon og atferd ved kjøp av mobiltelefon. Bakgrunnen for valget av dette temaet henger sammen ... -
En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare
(Bachelor thesis, 2022)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ... -
Hvordan eWOM i sosiale medier positivt kan påvirke adopsjonsprosessen til en produktinnovasjon
(Bachelor thesis, 2022)Dette studiet er blitt utarbeidet med et eksplorerende og deskriptivt undersøkelsesdesign, og er inndelt i syv hoveddeler som først presenterer utarbeidet problemstilling, som videre underbygges av relevant teori og ... -
NUDGING & KILDESORTERING Kan nudging være et effektivt tiltak for å få flere til å kildesortere riktig?
(Bachelor thesis, 2022)Denne studien tar utgangspunkt i nudging, som er et markedsføringstiltak som brukes til å dulte eller pushe folks atferd i en ønsket retning. Nudging har i denne oppgaven som formål å få forbrukere til å ta mer rasjonelle ...