Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDitlev-Simonsen, Caroline D.
dc.date.accessioned2012-01-02T13:54:04Z
dc.date.available2012-01-02T13:54:04Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationPraktisk økonomi og finans, 26 (2010) 1: 90-98
dc.identifier.issn1504-2871
dc.identifier.issn1501-0074
dc.identifier.otherhttp://www.idunn.no/ts/pof/2010/01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93450
dc.descriptionDette er siste forfatterversjon av artikkelen, etter fagfellevurdering. Forlagets publisert artikkel er tilgjengelig i idunn.no (for abonnenter)no_NO
dc.description.abstractStøtte til frivillige organisasjoner (NGOer) er ansett for å være et sentralt element i bedrifters samfunnsansvar (CSR). De fleste større bedrifter i dag støtter én eller flere frivillige organisasjoner, og omfanget av denne typen støtte har vært i vekst. Effekten av slik støtte innad i bedriften vet vi derimot lite om. Denne artikkelen ser nærmere på de ansattes kjennskap til arbeidsgivers støtte til frivillige organisasjoner og hvordan dette henger sammen med deres oppfattelse av arbeidsgivers samfunnsansvar. Undersøkelsen er gjennomført blant 650 ansatte i fem norskeide selskaper. Studien viser blant annet at ansattes kjennskap til arbeidsgivers støtte til frivillige organisasjoner, samt stilling til sammen forklarer omkring en tiendedel av ansattes oppfatning av arbeidsgivers samfunnsansvarlighet.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.titleBedrifters støtte til frivillige organisasjoner (NGOer) : Filantropi, samfunnsansvar og de ansatteno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.source.pagenumber90-98no_NO
dc.source.volume26no_NO
dc.source.journalPraktisk økonomi og finansno_NO
dc.source.issue1no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel