• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Articles
  • Scientific articles
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Regndans eller dans på roser?: Et kritisk blikk på den rådende læringstradisjonen i økonomi- og virksomhetsstyringsfagene

Gjønnes, Svein H.; Tangenes, Tor
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
magma1.pdf (412.6Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/93308
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Scientific articles [1334]
Abstract
Denne artikkelen tar til orde for en omlegging av læringsopplegget i økonomi- og virksomhetsstyringsfagene på bachelornivå ved norske høyskoler og universiteter. Dette synet begrunnes med at den rådende tradisjonen kommer til kort når det gjelder krav som bør stilles til litteraturen og undervisningens praktiske relevans, bruk av teoretiske og empiriske innsikter samt pedagogisk innretning. Som konsekvens etterlates mange studenter forvirret med hensyn til fagforståelse og desillusjonerte når det gjelder den praktiske nytten kursene gir. Verken studentene, arbeidslivet eller utdanningsinstitusjonene kan være tjent med denne situasjonen. Det ene tiltaket som foreslås, er å knytte undervisningen an til en realistisk styringssyklus i kombinasjon med utvidet bruk av relevante caser. Det andre tiltaket består i å bringe økonomistyringsfaget i takt med innsikter fra blant annet strategi- og organisasjonslitteraturen.
Publisher
Fagbokforlaget
Journal
Magma

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit