dc.contributor.author | Bech-Karlsen, Jo | |
dc.date.accessioned | 2015-02-04T11:40:49Z | |
dc.date.available | 2015-02-04T11:40:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Materialisten, 41(2014)4:81-95 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0801-3055 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275358 | |
dc.description.abstract | Den nye dokumentarlitteraturen nøyer seg ikke med å dokumentere, men vil også markere seg som en særegen form for litteratur. Den kjennetegnes av at subjektivitet og saklighet møtes og skaper en ny form for skrivekunst. Dette forsøkte jeg å vise i min artikkel om dokumentarlitteraturens litteraritet i Materialisten nr. 1/2-2014 (Bech-Karlsen, 2014a), og jeg har presentert forskningsgrunnlaget for artikkelen i en monografi som kom ut i oktober – Den nye litterære bølgen. Litteraritet og transparens i norske dokumentarbøker 2006-2013 (Bech-Karlsen 2014b). | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Materialisten | nb_NO |
dc.title | Når subjektivitet og saklighet møtes: sluttinnlegg | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.source.journal | Materialisten | nb_NO |
dc.description.localcode | 1, Forfatterversjon | nb_NO |