Show simple item record

dc.contributor.authorWilberg, Erik
dc.date.accessioned2019-07-03T08:54:39Z
dc.date.available2019-07-03T08:54:39Z
dc.date.created2019-03-22T13:46:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2603277
dc.description.abstractEr 60+ et segment som bare kan glemmes i digitaliseringen av mediebruken? Nei, slett ikke. Det er overraskende hvor raskt det går også i denne gruppen, som tradisjonelt er vokst opp og har levd med papirbaserte medier og vanen med nyheter på Dagsrevyen på fast tidspunkt. Med bakgrunn i forskningsdata innsamlet for årene 2011 og 2017 kan vi belyse den raske utviklingen i digital mediebruk i denne aldersgruppen. De eldre kommer med etter hvert, og veksttakten er ganske enorm. Kildematerialet er en landsomfattende representativ undersøkelse utført av Respons Analyse i Bergen. Undersøkelsen er gjennomført to ganger i løpet av året og det samlede antall respondenter er nær 2000 for hvert av årene. Sammenlikningen er gjort i to aldersgrupper: De som er 60 år og over, og de yngre – som representerer alle mellom 18 og 59 år. Gruppen 60+ har ca 550 respondenter pr år og de yngre ca 1450.nb_NO
dc.language.isomisnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.titleSølvrevenes digitalisering: Sterk utvikling i digital mediebruk blant 60+nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber5nb_NO
dc.identifier.cristin1687078
cristin.unitcode158,8,0,0
cristin.unitnameInstitutt for strategi og entreprenørskap
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpreprint


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record