Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Øivind
dc.date.accessioned2017-12-08T14:12:21Z
dc.date.available2017-12-08T14:12:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma, 2017, 20(7), 43-50nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2469831
dc.descriptionDette er et Open Access tidsskrift tilgjengelig fra www.magma.nonb_NO
dc.description.abstractI denne artikkelen diskuterer jeg ekspressivitet som drivkraft for organisasjonsutvikling. Artikkelen er basert på en casebeskrivelse av kontorstolprodusenten HÅG og toppleders bruk av CSR i den eksterne kommunikasjonen. Jeg legger spesielt vekt på sammenhengen mellom karismatisk ekspressivitet og organisasjonsutvikling. HÅG-fortellingen synliggjør to sider ved ekstern kommunikasjon som drivkraft for organisasjonsutvikling: Den kan skje som selvoppfyllende profetier og selvforføring. Implikasjonene av HÅG-casen er at ekspressive karismatikere bør omgi seg med transaksjonsledere, at et utvidet produktkonsept og multiple organisasjonsidentiteter skaper endringsforståelse, og at ekspressive organisasjoner er mer utsatt for selvforføring enn lavprofilerte organisasjonernb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econanb_NO
dc.titleSelvoppfyllende profetier og selvforføring: Ekspressiv CSR som organisasjonsutviklernb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.source.journalMagmanb_NO
dc.description.localcode1, OAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel