Show simple item record

dc.contributor.authorSwanberg, Anne Berit
dc.contributor.authorErikson, Inger Carin
dc.date.accessioned2017-08-22T08:36:12Z
dc.date.available2017-08-22T08:36:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma, 2017, 20(5), 91-94nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2451380
dc.descriptionVersjon i BI Brage er som publisert i tidsskriftets papirutgave. Forlagets e-utgave er tilgjengelig fra www.magma.nonb_NO
dc.description.abstractArtikkelen tar utgangspunkt i det faktum at automatisering og kunstig intelligens vil påvirke arbeidslivet, og dermed også hvordan vi driver utdanning av kandidater som skal ut i arbeidslivet. For å møte disse utfordringene har Handelshøyskolen BI i forbindelse med strategirapporten BI2020 Nye undervisningsformer og ny teknologi utarbeidet tre scenarioer om fremtidens læringsformer ved BI. Det tegnet seg et bilde på tvers av scenarioene der fellestrekkene er at digitale kanaler gjør det mulig for alle å få tilgang til kunnskap uten å måtte gå via en foreleser og en utdanningsinstitusjon, at undervisning tar nye former, og at undervisning, læring og dokumentasjon må reflektere næringslivets behov for fremtidens kunnskap og gi studentene ferdigheter som gjør at de kan operere i et globalt og digitalt arbeidsliv. Artikkelen diskuterer disse behovene og hvordan Handelshøyskolen BI mener at de kan møte fremtidens behov.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econanb_NO
dc.titleSiviløkonomutdanning i en digital tidnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.source.journalMagmanb_NO
dc.description.localcode1, OAnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record