dc.contributor.author | Swanberg, Anne Berit | |
dc.contributor.author | Erikson, Inger Carin | |
dc.date.accessioned | 2017-08-22T08:36:12Z | |
dc.date.available | 2017-08-22T08:36:12Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Magma, 2017, 20(5), 91-94 | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1500-0788 | |
dc.identifier.issn | 1500-6069 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2451380 | |
dc.description | Versjon i BI Brage er som publisert i tidsskriftets papirutgave. Forlagets e-utgave er tilgjengelig fra www.magma.no | nb_NO |
dc.description.abstract | Artikkelen tar utgangspunkt i det faktum at automatisering og kunstig intelligens vil påvirke arbeidslivet, og dermed også hvordan vi driver utdanning av kandidater som skal ut i arbeidslivet. For å møte disse utfordringene har Handelshøyskolen BI i forbindelse med strategirapporten BI2020 Nye undervisningsformer og ny teknologi utarbeidet tre scenarioer om fremtidens læringsformer ved BI. Det tegnet seg et bilde på tvers av scenarioene der fellestrekkene er at digitale kanaler gjør det mulig for alle å få tilgang til kunnskap uten å måtte gå via en foreleser og en utdanningsinstitusjon, at undervisning tar nye former, og at undervisning, læring og dokumentasjon må reflektere næringslivets behov for fremtidens kunnskap og gi studentene ferdigheter som gjør at de kan operere i et globalt og digitalt arbeidsliv. Artikkelen diskuterer disse behovene og hvordan Handelshøyskolen BI mener at de kan møte fremtidens behov. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Fagbokforlaget i samarbeid med Econa | nb_NO |
dc.title | Siviløkonomutdanning i en digital tid | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.source.journal | Magma | nb_NO |
dc.description.localcode | 1, OA | nb_NO |