Browsing Publikasjoner fra CRIStin - BI by Author "Wilberg, Erik"
Now showing items 1-6 of 6
-
Mediebarometer 2019 Befolkningens mediebruk på kjønn og alder
Wilberg, Erik (Research report, 2019)Den er foretatt som webintervju i uke 32 i 2019, på et landsrepresentativt materiale med 1009 respondenter. -
Redaktører i Omstilling: Faktorer som påvirker et høyt jobbengasjement
Wilberg, Erik; Matthiesen, Stig Berge (Journal article; Peer reviewed, 2017)Norske redaktører er stort sett tilfreds med og er engasjert i jobben, men kjenner større usikkerhet i den digitale verden. Vår spørreskjemaundersøkelse til redaktørene i norske mediehus belyser ulike hendelser i utviklingen ... -
Redaktører og endringstrykk: Om koblingen mellom arbeidsmiljø, omstillinger og gjennomtrekk
Matthiesen, Stig Berge; Wilberg, Erik (Journal article; Peer reviewed, 2018)Mediebransjen er i stor endring. Dette er noe lederne i mediehusene kjenner på, ikke minst redaktørene. Kan all turbulensen rundt endring slite slik på redaktørene at de vurderer stillingen sin? Denne artikkelen tar opp ... -
Snap eller papiravis? Mediebruk i livets ulike faser
Wilberg, Erik (Research report, 2019)I denne rapporten kan vi se hvordan mediebruken varierer med et begrep for livssyklus – fra enslige uten familie, via barnefamilier og opp til seniorer. I noen grad har dette selvfølgelig med alder å gjøre – men ikke fullt ... -
Sølvrevenes digitalisering: Sterk utvikling i digital mediebruk blant 60+
Wilberg, Erik (Research report, 2019)Er 60+ et segment som bare kan glemmes i digitaliseringen av mediebruken? Nei, slett ikke. Det er overraskende hvor raskt det går også i denne gruppen, som tradisjonelt er vokst opp og har levd med papirbaserte medier og ... -
Young media use 2019. Media preferences and behavior
Wilberg, Erik (Research report, 2018)This is a report on aspects of media usage among young people. The results are based upon a survey among business school students on Bachelor level at BI Norwegian Business School – campus Bergen. The survey was distributed ...