Show simple item record

dc.contributor.authorKvålshaugen, Ragnhild
dc.date.accessioned2011-09-07T12:06:27Z
dc.date.available2011-09-07T12:06:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0803-2610
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/94220
dc.description.abstractDenne forskningsrapporten presenterer resultater fra studien Kunnskapsbaserte tjenester. Studien er en av delstudiene i forskningsprosjektet ”Et kunnskapsbasert Norge”. Målsetningen med studien er å kartlegge attraktiviteten til kunnskapsbaserte tjenesteytere i Norge og samtidig skape økt forståelse av hvordan disse aktørene bidrar til innovasjon hos andre virksomheter. Studien har arbeidet under hypotesen at disse virksomhetene er viktige koblere i norsk næringsliv og at de bidrar med verdifull kompetanse som fremmer innovasjon og utvikling hos andre næringer. Studien har benyttet en rekke datakilder som danner grunnlag for konklusjonene i studien, bl.a. en spørreundersøkelse sendt til 521 kunnskapsbaserte tjenesteytere, analyser av Regnskapsregisteret i Brønnøysund, Sysselsettingsfilen SSB og Innovasjonsundersøkelsen SSB for kunnskapsbaserte tjenesteytere. I tillegg er det gjennomført fem casestudier som undersøker hvordan kunnskapsbaserte tjenesteytere bidrar til innovasjon hos andre virksomheter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.relation.ispartofseriesForskningsrapport;10/2011
dc.titleKunnskapsbaserte tjenesteren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber116 sideren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Research Reports [139]
    This collection contains BI's Research Report Series from 2001.

Show simple item record