Show simple item record

dc.contributor.authorVirum, Helge
dc.date.accessioned2008-11-25T12:49:34Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn0803-2610
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/94145
dc.description.abstractPolitiske prioriteringer og ønskemål sammen med de strategier som velges av brukere og tilbydere av logistikktjenester er de viktigste drivkreftene bak logistikkutviklingen. Landene i Europa utformer i dag mye av politikken i fellesskap. Transportsystemene skal fortsatt være effektive; men de må bli mer miljøvennlige. For næringslivet er konkurransen blitt friere og landegrensene er ikke lenger bestemmende for hverken leverandør- eller kundemarkedene. Derfor skjer det en hurtig internasjonalisering av produksjons- og handelsbedriftene. Vareproduksjonen er mer mobil og mer fordelt på leverandørnettverk enn tidligere. Detaljistleddet har fått større markedsmakt og bruker den til å utvikle og kontrollere leveringsprosessene. Vår åpne økonomi gjør at den internasjonale utviklingen påvirker logistikken i Norge mer enn i mange andre land. Målsettingen for prosjektet er å avdekke hvordan denne utviklingen kan bli. Metoden som er benyttet omfatter intervjuer, litteraturstudier og aktiv bruk av eksperter fra flere deler av næringslivet.en
dc.format.extent287498 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesResearch Reporten
dc.relation.ispartofseries12/2002en
dc.titleLogistikkutvikling i utenforlanden
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Research Reports [130]
    This collection contains BI's Research Report Series from 2001.

Show simple item record