• En styrers rolle i forbedringsarbeid - å sikre kvalitet gjennom CLASS 

      Trampe-Kindt, Hege (Master thesis, 2022)
      I denne prosjektoppgaven blir styrers arbeid med og tilrettelegging for arbeid med CLASS dimensjonene på avdeling med barn i alderen 3-6 år belyst. Problemstillingen er som følger: Hvordan kan en barnehagestyrer tilrettelegge ...
    • Hvordan komme videre i et forbedringsarbeid som har hatt en «møkkastart»? 

      Suhr, Birgitte (Master thesis, 2022)
      Det digitale tar større og større plass i Skole-Norge. Digitalisering gir rom for mer tilpasset og inkluderende opplæring, nye måter å lære på, nye vurderingspraksiser og bruk av flere verktøy og ressurser. Samtidig fører ...
    • Lede gjennom engasjement. Om bruk av engasjementstilnærming i utviklingsarbeid på Mulighetenes skole. 

      Haugen, Vibeke (Master thesis, 2022)
      Oppgaven tar for seg bruk av engasjementstilnærming i ledelse av utviklingsarbeid knyttet til utarbeidelse av leseplan for Mulighetenes skole. Sentralt i dette står også leders rolle og atferd i utviklingsarbeidet. Funnene ...
    • Omorganisering APST 

      Medlie, Magne (Master thesis, 2022)
      APST (ambulant pedagogisk støtteteam) i Alta kommune har vært i drift i bare 5 år. I denne perioden har det vært relativt stor utskifting av ansatte i teamet og flere lederbytter. Samtidig ser det ut til at behovene i ...