Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAsting, Cecilie
dc.contributor.authorSwanberg, Anne Berit
dc.date.accessioned2021-07-02T10:53:38Z
dc.date.available2021-07-02T10:53:38Z
dc.date.created2020-10-02T17:57:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPraktisk økonomi & finans. 2020, 36 (3), 200-209.en_US
dc.identifier.issn1501-0074
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2763093
dc.description.abstractDet er skrevet mye om god ledelse og hva det innebærer å være en god leder. Listene er relativt overlappende og vanskelig å være uenig i (Birkinshaw 2014). Likevel, det er lov å være nysgjerrig på hvordan vår digitale, omskiftelige tid påvirker hvordan ledelse utøves og hvilke forventninger som stilles til ledelse. Særlig har vi sett nærmere på hvilke forventninger nye generasjoner har til ledelse. Vi har i den anledning spurt årets førsteklassinger ved BIs bachelorstudier om hva de mener er de viktigste lederegenskapene. Vi har sett svarene vi fikk i sammenheng med eksisterende lederteori og framvoksende modeller for vår digitale og uforutsigbare tid. Kan dagens ledere fortsette med sin praksis når Generasjon Z entrer norske arbeidsplasser?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleNye forventninger til ledelse?en_US
dc.typeOthersen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber200-209en_US
dc.source.volume36en_US
dc.source.journalPraktisk økonomi & finansen_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.18261/issn.1504-2871-2020-03-04
dc.identifier.cristin1836695
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel