Browsing BI Open by Subject "Markedsføring"
Now showing items 1-4 of 4
-
Consumer Centered Policy Inquiries: a Call to Explore Policy Through a Consumer Lens and Consumers Through a Policy Lens
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The Journal of Public Policy and Marketing has long welcomed scientific inquiry at the intersection of public policy and consumer behavior. While the existence of this intersection feels like a given, defining the contours ... -
Influencers påvirkning på den norske forbrukers kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2018)I denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2018, tar vi for oss det nye fenomenet influencer markedsføring. Innledningsvis formulerer vi en introduksjon til temaet, samt presenterer oppgavens formål ... -
Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster
(Bachelor thesis, 2016)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ... -
Synergistic and cannibalization effects in a partnership loyalty program
(Journal article; Peer reviewed, 2020)The implicit promise of a partnership in a loyalty program (LP) is that the partners will gain new customers and the LP will reinforce the loyalty to focal partners. Although customers may be encouraged to cross-purchase ...