dc.description.abstract | Vår bacheloroppgave er skrevet i samarbeid med BEWI produkter AS, og dreier
seg om relasjonen bedriften har med sine tre største kunder. BEWI produkter AS
produserer og selger EPS-kasser til laksenæringen. Vi har kommet frem til
gjeldende problemstilling som grunnlag for vår oppgave; ”Hvordan kan BEWI
styrke sin posisjon som markedsledende leverandør av emballasje for
laksnæringen i Norge?”.
I første kapittel skal vi gi en presentasjon av bedriften, hvorfor vi har valgt
oppgaven, oppgavens formål og avgrensninger vi har gjort. Den teoretiske
forankringen vi har beskrevet i kapittel 2 tar for seg begreper som vi mener er
relevante for bedriftens relasjoner i dag. Videre har vi foretatt en kvalitativ
undersøkelse. I kapittel 3 forankrer vi arbeidet som er gjort i henhold til
undersøkelsen i metodeteori. Vi oppsummerer og presenterer funnene i kapittel 4.
For å få en oversikt over markedet BEWI opererer i har vi foretatt analyser av
eksterne forhold som vi har oppsummert i en presentasjon av markedet i kapittel
4. Vi føler undersøkelsen hjelper oss med å svare på problemstillingen.
Undersøkelsen viser oss at kundene er fornøyde med samarbeidet med BEWI, og
at de ønsker at samarbeidet skal fortsette å være slik det er i dag. Videre viser
undersøkelsen at selv om kundene er fornøyde med dagens tilbud fra BEWI, har
de behov for annen type emballasje. Den viser også nødvendigheten ved
produktutvikling da kundenes behov vil endre seg i fremtiden. Kundene sier også
at det er viktig at BEWI har kunnskap om fremtidens behov. Funnene fra den
kvalitative undersøkelsen og den teoretiske forankringen drøftes videre i kapittel
5. Avslutningsvis kommer vi med en oppsummering og anbefalninger til BEWI,
som er basert på foregående kapitler. | no_NO |