Now showing items 1954-1965 of 1965

    • Yara international entry etrategy for Cambodia 

      Aasum, Camilla; Diamantis, Adrian Hegstad; Eftang, Bendik; Kjelsnes, Bjørn Arve Johansen; Staaby, Anne (Bachelor thesis, 2014-09-09)
      We wrote our thesis for Yara International ASA, a global firm specializing in agricultural products and environmental protection agents. The company has established operations in 54 countries within six continents, and is ...
    • The Yield Curve as a Predictor of Business Cycle 

      Dadashova, Iryna; Demchuk, Ivanna (Master thesis, 2020)
      In the Master Thesis, we study the yield curve's predictability power for the business cycle in developing countries. For this research, we want to answer the question if the inverted yield curve can predict the recessions ...
    • You break it, you fix it? : costumer participation in service recovery 

      Talgø, Therese; Rødsjø, Espen Liseth (Master thesis, 2012-05-09)
      Customer participation represents numerous positive effects for companies in terms of productivity gains and profitability. It has in recent years emerged as a powerful tool for companies to customize their service offerings ...
    • You’re fired: A study of public leader exits from 1945 to 2018 

      Hjersing, Sandra Windom; Berner, Thea Marie Holmberg (Master thesis, 2018)
      The present thesis examines if exiting leaders is a viable solution to problems in organizations, or if exiting leaders has become a practice of its own. To investigate what involuntary public leader exits (i.e. leader ...
    • Ytringsklima som verdiskaper i samspill 

      Sætre, Endre (Master thesis, 2017)
      Oppgaven handler om hvordan lederen kan skape et åpent ytringsklima. Et åpent ytringsklima er en helt sentral faktor for verdiskaping i samspillsprosjekter. Ved komplekse oppgaver der flere personer må samhandle for å ...
    • Zhăo 

      Løstegård, Mats Skjellnan; Andreassen, Christian; Sætre, Henrik; Daneshmand, Tor Kashani (Bachelor thesis, 2010-08-18)
      The aim for this thesis has been to research the Chinese Internet market in order to develop a business model for Zhăo. The Chinese Internet market has seen significant growth in both number of users and online advertisement ...
    • Zhǎo : a research of Chinese university students 

      Jakobsen, Jan Eirik; Keathan, Kristine; Lay, Ka Xuong (Bachelor thesis, 2011-09-01)
      The aim of this thesis is to study the Chinese university students’ lives and needs. The purpose of this is to help Zhǎo, a company in an entrepreneurial stage, with their product development. Zhǎo is a newly established ...
    • ZZZ Corporate Accommodation in The Italian Market 

      Eriksen, Gina Marie G.; Hesselberg, Toril L.; Leidland, Lotte; Molland, Pål-Gunnar; Munkeby, Silje M.; Jørgensen, Tonje (Bachelor thesis, 2018)
      This report identifies the opportunities for ZZZ Corporate Accommodation for a potential expansion into the Italian market. Drivers of change in the macro environment relevant for the corporate accommodation market in ...
    • ZZZ: Business Consultancy Group Report 

      Børthus, Marius; Braastad, Joakim; Karlsen, Dennis D.; Thingnes, Ingrid A.; Nerbøvik, Kristoffer (Bachelor thesis, 2018)
      This report is investigating the opportunities for ZZZ to move into Spain, more specifically Barcelona and San Sebastian. ZZZ will have the opportunity to increase their market share in this region, and make a profit. ...
    • Årsaker til skatteflukt og skattens rolle på samfunnsøkonomisk effektivitetstap? 

      Mathisen, Aleksandra Franciska; Myhrvold, Marthe Konstanse (Bachelor thesis, 2018)
      Formålet med oppgaven er å få bredere kunnskap vedrørende årsaker til skatteflukt og dets påvirkning på skattesystemet ved å blant annet se på det samfunnsøkonomiske effektivitetstapet. Påvirkningskraften til skatteflukten ...
    • "Æresånøyea?" En studie av hvordan skrivefeil påvirker folks førsteinntrykk av bedrifter på Facebook. 

      Høistad, Linda Tuften (Master thesis, 2017)
      I denne studien undersøkes det i hvilken grad skrivefeil i bedrifters facebookinnlegg påvirker førsteinntrykket av bedrifter. Problemstillingen belyses ved å gjennomføre et randomisert eksperiment med to fiktive ...
    • Økonomisk gevinst som et resultat av fokus på kommunikasjon, informasjon og kunnskap 

      Orlandi, Angelo Gunerius; Bjerkan, Magnus (Bachelor thesis, 2017)
      Dette er en bacheloroppgave skrevet i tilknytning til fordypningsfaget Forretningsutvikling og teknologi ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Skribentene er to avgangselever ved studiet Økonomi og administrasjon. I tillegg ...