Now showing items 987-1006 of 1965

    • Jamen så svar, da! : Fire felteksperimenter over effekt av emnefelt i e-postutsendelser 

      Tjomsland, Henriette; Øynes, Nina Mari (Master thesis, 2017)
      Vi utsettes hver dag for ufattelige mengder informasjon. Antallet digitale medier øker stadig, men e-posten har en særlig viktig funksjon, blant annet fordi man kan rette tilpasset kommunikasjon mot en utvalgt gruppe ...
    • Jeg, mitt selvbilde og reklamen: selvkongruens og personlig markedskommunikasjons interaksjonseffekter på holdninger og følelser til reklamen 

      Reppen, Ingrid Andenes; Lifjell, Emilie Leiråmo (Bachelor thesis, 2021)
      Reklamer finner vi over alt og forbrukere blir stadig eksponert for markedskommunikasjon i ulike digitale kanaler. Digital markedsføring er derfor viktigere enn noen gang. Formålet med vår oppgave er å undersøke ...
    • Jotun 

      Nielsen, Julie Broholm; Arntsen, Rebecca Emelie; Wold, Thea Christine (Bachelor thesis, 2016-09-26)
      Objective: • In this thesis we have analysed the opportunity for Jotun to sell paint online. Also, if they should open up their own distribution channel, have cooperation with another brand, or sell their products on a ...
    • Jotun China - Coloring the Internet 

      Veliz, Christina; Sandnes, Henriette; Pauli, Ina Kreutz; Dalby, Ola Ma (Bachelor thesis, 2016-09-23)
      The aim of this thesis is to provide Jotun China Decorative Paintings with knowledge and insight in the Chinese e-commerce industry and the consumers’ behavior and preferences. Its aim is to show Jotun China how they can ...
    • Jotun Powder Coatings 

      Wiseth, Arnt; Wells, Michael Lunde; Tsui, Ting Ting (Bachelor thesis, 2011-09-02)
      The aim of this thesis is to provide Jotun Powder Coatings with further insight into the architectural construction industry in Shanghai. Its aim is to inform Jotun about how the influence process works and how they can ...
    • Jotun: all the colours in the world 

      Nguyen, Tien; Qureshi, Amna; Abantao, Rina Marie (Bachelor thesis, 2009-10-16)
      Jotun Kemisk Fabrik A/S was founded in March 1926, operating only in Norway until 1962 when it began to expand internationally. Today Jotun operates in more than 70 countries, and is one of the world’s leading manufacturers ...
    • Julius Caesar 

      Hamnes, Kjetil; Tranberg, Hans N.; Ly, Lina; Grette, Kirsten T.; Nguyen, Ann (Bachelor thesis, 2009-10-20)
      Julius Caesar designs men’s designer clothing and they are as of now, only selling their products in their domestic market which is Norway. This report is written to explore market opportunities and strategies to succeed ...
    • Justeringsreglene ved bruksendring av fast eiendom i forbindelse med utleie til næringsvirksomhet 

      Karlgaard, Kamilla; Daae, Kristine (Master thesis, 2017)
      Dagens merverdiavgiftsregelverk er omfattende, og næringsdrivende i Norge må forholde seg til regelverket på daglig basis. Eiendomsbransjen er en sentral del av norsk næringsliv. I tillegg er bransjen i stor vekst, og ...
    • Kampanjeplan - Bergen Høyre 

      Sunde, Henrik Pettersen; Kristiansen, Didrik Georg (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgaven du snart leser tar for seg en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Bergen Høyre. Målet med kampanjen er å bistå Bergen Høyre med valgseier gjennom å tiltrekke seg yngre velgere. Målgruppen er satt til elever ...
    • Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben 

      Nilsson, Lina Sofia Maria; Ihle, Thea; Melkeraaen, Magnus (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ...
    • Kampanjeplan for Dinutvei 

      Kingell, Lise Juvkam; Granberg, Maria Hannisdal (Bachelor thesis, 2020)
      I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er ...
    • Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap" 

      Tysnes, Thea Johanne Wiken; Marinas, Amalie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap ...
    • Kampanjeplan for Helsedirektoratet 

      Nordheim, Rebekka; Flakne, Johanne Brandal; Knutzen, Andrea Takle (Bachelor thesis, 2021)
      Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll. Bakgrunnen ...
    • Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem 

      Valvik, Sandra Lillesalt; Bjørkedal, Veronika Dale; Gjerde, Karoline (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 ...
    • Kampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer" 

      Rikartsen, Sunniva; Miguez, Remi; Riddebäck, Malin Anna (Bachelor thesis, 2019)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer. Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ...
    • Kampanjeplan for valgdirektoratet 

      Abrahamsen, Lindis; Bruun-Olsen, Nora Slinning (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil vi presentere en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Valgdirektoratet. Hensikten med kampanjen er å øke valgdeltakelsen i målgruppen unge i alderen 20 til 24 år. Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt ...
    • Kampanjeutvikling for Nordisk Film Kino, ved Victoria kino 

      Tøsdal, Malin; Humlekjær, Helene; Axelsen, Ninni Therese (Bachelor thesis, 2016)
      Vi har i denne oppgaven utviklet en integrert kommunikasjonskampanje i bachelorprogrammet PR og markedskommunikasjon. Kampanjeplanen er utarbeidet for Nordisk Film Kino, og tar utgangspunkt i organisasjonens ønske om å ...
    • Kan en server etablere fast driftssted etter OECD art. 5 (1) 

      Starberg, Wenche (Master thesis, 2018)
      For at en server skal kunne etablere fast driftssted etter definisjonsbestemmelsen i OECDs mønsteravtale artikkel 5 (1) er det flere vilkår som må være oppfylt. I OECDs kommentarer til artikkelen er det gitt nærmere ...
    • Kan norske eksportører av laks justere prisen i ulike marked som følge av endringer i valutakursen? 

      Schistad, Hans Bøgseth; Kawkabishad, Diako; Sæther, Andrea Wiggen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å analysere forekomsten av prisdiskriminering blant norske lakseeksportører. Oppgaven starter med et dypdykk i den norske eksporten av laks, før den videre ser på den globale kon ...
    • Kan ord gjøre en forskjell? 

      Stiansen, Berit; Nygård, Tove Volden (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven setter søkelyset på om ord kan gjøre en forskjell. Studien tar utgangspunkt i kronikken «Ord som motiverer» av Linda Lai fra 2015. Vi undersøker om lederens motiverende ord har stor betydning for ...