Blar i Student papers på tittel
Viser treff 667-686 av 2871
-
En lønnsomhetsbetraktning rundt investeringer i Employs ansatte
(Master thesis, 2023)Denne prosjektoppgaven undersøker i hvilken grad det er hensiktsmessig for Employ å investere i utviklingen av selskapets ansatte. Oppgaven er løst ved å analysere ABEL, som er en helseplattform som muliggjør effektiv ... -
En muntlig enighet på – at kontrakten skal du få
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven tar utgangspunkt i prosjekt Sjøgangen. Prosjektet i oppgaven ble utført av Pir 2 som er et arkitektfirma. Prosjektet gikk ut på å utarbeide en planog designskisse til broen Sjøgangen. Problemstillingen til ... -
En PR-kampanje for Blå Sløyfe-Aksjonen 2018
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI Campus Trondheim. Oppdragsgiveren for kampanjen er Kreftforeningen og Blå Sløyfe-Aksjonen, som er den offisielle aksjonen mot prostatakreft i ... -
En redegjørelse av innsideinformasjonsbegrepet i MAR, og hensynene bak reguleringen
(Master thesis, 2023)Formålet med oppgaven er å identifisere eventuelle forskjeller som kan ha oppstått mellom Norge og EU i fortolkningen av innsideinformasjonsbegrepet slik det fremkommer i MAR. Det drøftes også i hvilken grad de eventuelle ... -
En sammenlignende casestudie av hvordan bruk av agile metoder i en hybrid arbeidshverdag fører til økt effektivitet
(Bachelor thesis, 2021)Fra litteraturen og en rekke tidligere studier kommer det frem at en agil tilnærming setter krav til tett fysisk kontakt for å sikre effektiv samhandling (A. Cockburn & Highsmith, 2001). I denne bacheloroppgaven har vi ... -
En sirkel av mening: Motivasjon til forskningsformidling ved FFI
(Master thesis, 2023)Forsvarsdepartementet har stilt krav til Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) om både å formidle de ansattes forskning, kompetanse og kunnskap, samt å være synlig i den offentlige debatten. Det sies imidlertid lite om ... -
En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching
(Bachelor thesis, 2022)1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ... -
En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare
(Bachelor thesis, 2022)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ... -
En studie av i hvilken grad norske internrevisjoner etterlever IIA standardens krav til forebygging og avdekking av misligheter
(Master thesis, 2018)Formålet med oppgaven er å vurdere i hvilken grad norske internrevisjoner etterlever kravene i IIA standardene for profesjonell utøvelse av internrevisjon, knyttet til forebygging og avdekking av misligheter. Dette har vi ... -
En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement
(Bachelor thesis, 2023)Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ... -
En studie om eksponering og holdningsendring til merket i digitale kanaler
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er basert på hvilke eksponeringstyper som kan føre til positiv holdningsendring til merket. Dette testes med to ulike typer bannerannonser i en digital kanal, ved kun én eksponering. Vi blir eksponert ... -
En studie om hvorfor eiendomsselskaper miljøsertifiserer
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens formål er å undersøke hvorfor eiendomsutviklere velger å miljøsertifisere næringsbygg og videre “hvilke konkurransefortrinn oppnår eier av et bærekraftig bygg”, som er vår problemstilling. Bærekraft er blitt ... -
En studie om kontekstuell annonsering og holdningsendring til merkevaren
(Bachelor thesis, 2022)Den offentlige diskursen preges i økende grad av bekymringer knyttet til personvern og overvåkning på nett. Kontekstuell annonsering er en form for digital annonsering som ikke benytter seg av persondata, og det er dermed ... -
En studie om Real-Time Marketing på Twitter i det digitale landskapet i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I kommunikasjonsbransjen har flere uttalt behovet for måter å koble merkevarer til dagsaktualiteter på som utløser engasjement på sosiale medier (heretter SoMe). En mulighet er å anvende Real-Time Marketing (heretter ... -
En styrers rolle i forbedringsarbeid - å sikre kvalitet gjennom CLASS
(Master thesis, 2022)I denne prosjektoppgaven blir styrers arbeid med og tilrettelegging for arbeid med CLASS dimensjonene på avdeling med barn i alderen 3-6 år belyst. Problemstillingen er som følger: Hvordan kan en barnehagestyrer tilrettelegge ... -
En ting er å si hva man skal gjøre, en annen sak er å gjøre det
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bevarelsen er resultatet etter opparbeidet kunnskap og kompetanse gjennom deltakelse i faget BST 2531 – Prosjektledelse, og kurset BTH 2532 – Bacheloroppgave i prosjektledelse. Denne oppgaven markerer slutten på en ... -
En utredning av effektivitet og konkurransekraft i H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler i hvilken grad prosessdesign og ressursutnyttelse bidrar til H.M.Kristiansens Automobilbyrås gode prestasjoner i bussbransjen, hvor det finnes mange aktører og lave marginer. Formålet med oppgaven ... -
En vignettestudie av spontan tillit og moral under kritiske situasjoner
(Bachelor thesis, 2020)Tillit er i forskningslitteraturen vektlagt som en forutsetning for godt samarbeid i organisasjoner. Nyere tillitsforskning har blitt stadig mer opptatt av hurtig etablering av tillit. Dette kommer som følge av et ... -
En økonometrisk analyse av eksportmarkedet for norsk oppdrettslaks; en gravitasjonsmodelltilnærming
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven undersøker variasjon i eksportert volum og kilopris av norsk oppdrettslaks i perioden 1999-2017, med observasjoner fra 48 ulike importland. For å forklare variasjonen benytter vi oss av paneldataregresjon ... -
En økonometrisk analyse av lønnsomhet ved kvinner i norske bedriftsstyrer
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven undersøker sammenhengen mellom andel kvinner i et bedriftsstyre og lønnsomhet. Vedtaket om kjønnskvotering i norske allmennaksjeselskaper ble innført i 2005, og innebar at bedrifter ble lovpålagt et krav ...