Now showing items 61-80 of 816

    • Beslutningsfeller i rekrutteringsprosessen 

      Hansen, Christina Kulsveen; Berens, Jonathan Bjørnskau; Tauland, Martine Elisabeth (Bachelor thesis, 2017)
      Ved hjelp av kvalitativ metode med dybdeintervju som datainnsamlingsmetode har vi undersøkt risiko for beslutningsfeller i rekrutteringsprosessen. Vi har benyttet oss av følgende problemstilling: “Påvirkes risikoen for ...
    • Bidrar Studentbedriftkurset til entreprenøriell læring, og på hvilken måte påvirker kurset studentens motivasjon til å starte egen bedrift i senere tid? 

      Edo, Liv Zeinab Lyster; Aase, Rebecca Handal; Gjerdalen, Tilde (Bachelor thesis, 2017)
      Det blir stadig lagt mer fokus på å lære den yngre generasjonen om verdi- og nyskaping i næringslivet. Regjeringen har i samarbeid med næringslivet etablert flere tiltak for å oppnå en økt grad av entreprenøriell læring ...
    • Big Tech nærmer seg monopolistisk kommunikasjonsmakt 

      Kaspersen, Pernille Wold; Mørck, Thea Langgård (Bachelor thesis, 2022)
      Big Tech-selskapene nærmer seg monopolistisk kommunikasjonsmakt og i denne oppgaven diskuterer vi hvordan det påvirker samfunnet og individer. Vi mener kommunikasjonsmakt illustrerer Big Tech-selskapenes makt godt, men det ...
    • Bilfritt Oslo sentrum 2019 

      Hanseth, Martin; Norheim, Erlend Markus Hansen (Bachelor thesis, 2016)
      Den 14. September 2015 var det kommunestyre- og fylkestingvalg i Norge. Etter valget gikk Miljøpartiet De Grønne inn i byrådet (MDG). MDG er et parti som ønsker en grønnere by og et av forslagene var derfor et bilfritt ...
    • Bitcoin - den nye valutaen? 

      Kaspersen, Synne; Solbakken, Ane Emilie Røttereng (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven tar vi for oss det overordnede kryptovalutamarkedet og dets funksjoner, sett opp mot dagens økonomiske system. Vi har utredet et tema for oppgaven, hvor vi i hovedsak forsøker å drøfte hvorvidt Bitcoin ...
    • Bitcoin - fremtidens penger eller irrasjonell begeistring? 

      Ringdal, Mathias (Bachelor thesis, 2018)
      Bitcoin er en desentralisert kryptovaluta som ble introdusert i 2008 av den anonyme skaperen, eller gruppen av skapere, Satoshi Nakamoto. Denne oppgaven akter å drøfte Bitcoins rolle i verdensøkonomien og, som problemstillingen ...
    • Bitcoin og dagens pengesystem 

      Valråmoen, Anette Bruaset; Guddal, Arnold Nacuray; Bøe, Aleksander (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven ser vi på kryptovalutaen Bitcoin både som en pengeenhet og pengesystem, i forhold til sentralbanken og dagens pengepolitikk. Vi forsøker etter beste evne å sammenligne systemene med hverandre. Dette gjør ...
    • Blindveien sykehjem - sykefravær 

      Eliassen, Daniel Eltervåg (Bachelor thesis, 2017)
      I vår oppgave bacheloroppgave i Human Resource Management ved BI Bergen har vi valgt å se på hvordan sykefravær påvirkes av ulike organisatoriske forhold. I oppgaven har vi valgt å fokusere på et sykehjem med høyt ...
    • Boikotter av Black Friday: En undersøkelse om hvordan boikotter av massekonsumpsjon påvirker forbrukeres oppfatning av merker 

      Engström, Matilda (Bachelor thesis, 2020)
      I dagens samfunn oppfordres forbrukere å handle ofte og mye, med den store salgsdagen Black Friday som et prakteksempel. I lys av miljøfokus og bærekraftige forretningsstrategier velger noen bedrifter å boikotte ...
    • Brand authenticity and representation 

      Rolstad, Hanne Caroline; Nguyen, Nina (Bachelor thesis, 2022)
      In recent years we have seen the effects of the pandemic bringing an increasing pressure to accommodate to the rising demand of brand awareness and brand authenticity. Questions circulating the topics around diversity, ...
    • Bruk av CRM-systemer i prospektering for tjenesteytende B2B-selskaper 

      Ranaldi, Lucas Baumann; Kragfoss, Sander; Stenersen, Jesper Benjamin (Bachelor thesis, 2023)
      Det er essensielt for bedrifter å tilegne seg nye kunder, og å beholde dem over tid. Ved å henvende seg til de potensielle kundene som er mest aktuelle i utgangspunktet, samt gi dem god oppfølging i startfasen, har man ...
    • Bruk av innholdsmarkedsføring i kundeklubber 

      Syversen, Karoline Gran (Bachelor thesis, 2017)
      ”Hvordan er forbrukernes holdning til kundeklubber i kosmetikkbransjen i dag, og hvordan kan innholdsmarkedsføring benyttes for å øke kundeklubbenes attraktivitet?” I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å se på to ...
    • Bruk av kjente ansikt i markedskommunikasjonen 

      Gundersen, Martine; Hamre, Karoline Skjølingstad; Nesheim, Marianne (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven var målet å se på hvilken effekt kjente ansikt har i markedskommunikasjon gjennom sosiale medier. Fokuset er rettet mot å bruke et “kjent ansikt” som et virkemiddel til å nå ut til forbrukere. Denne ...
    • Bruk av robotisert prosessautomasjon (RPA) i Helse Vest IKT 

      Fosse, Emilie Bjørndal (Bachelor thesis, 2018)
      Helse Vest IKT AS er et heleid datterselskap av Helse Vest RHF og har som formål å bidra til en bedre helsetjeneste ved innovativ bruk av IKT løsninger. Dette gjøres for å forenkle pasienthåndteringen i vid forstand. De ...
    • Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2? 

      Grevskott, Lars; Mawladat, Fatima; Yilmaz, Umra (Bachelor thesis, 2021)
      denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ...
    • Brukeres motiver til å følge bedriftsprofiler på Instagram 

      Tronsvang, Nantika Sofie Martinussen; Ulriksborg, Tina Lovise (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven er bygd opp etter ITMRD strukturen og består derfor av innledning, teori, metode, resultat og drøfting med konklusjon. Brukere på Instagram velger selv å følge bedriftsprofiler og utsetter seg ...
    • Brukergenerert innhold - #Repost En kvalitativ studie av effekten ved bedriftens bruk av brukergenerert innhold gjennom Instagram 

      Nilsen, Sunniva; Olsen, Julie Marthea Rommen (Bachelor thesis, 2020)
      Vi ønsker i denne bachelor oppgaven å undersøke effekten ved bedriftenes bruk av brukergenerert innhold gjennom plattformen Instagram. Vi ønsker å undersøke dette nærmere da det finnes lite informasjon om påvirkningen ...
    • Bry Deg - si nei til narkotika 

      Ytreland, Håkon Synnes; Bakken, Renate Severson; Haukenes, Herman Willem (Bachelor thesis, 2019)
      Bacheloroppgaven fra studielinjen Kommunikasjonsledelse tar for seg en gjennomtenkt kampanje for prosjektet Bry Deg – si nei til narkotika v/ Handelshøyskolen BI, Bergen. Vår samarbeidspartner er NNPF, og herunder deres ...
    • BTH 25321 Bacheloroppgave - Prosjektledelse 

      Lieng, Merethe Trøbråten (Bachelor thesis, 2017)
      Kunsthøgskolen i Oslo er Norges største statlige utdanningsinstitusjon for kunstnere og designere. Høgskolen har hverken mange eller store interne prosjekter, men etter et møte i ledergruppen, januar 2017, ble det satt ...
    • Budskapsvinkling i bloddonasjon og den modererende effekten av altruisme 

      Pedersen, Silje; Grimsmo, Cecilie Sophie Tønder (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg tematikken bloddonasjon og hvordan en skal utforme kampanjer og reklamer for effektivt å rekruttere frivillige bloddonore. I denne sammenhengen tar vi for oss budskapsvinkling med negativ ...