• Bacheloroppgave i kampanjeplanlegging 

      Skulstad, Trude; Sudmann, Kjersti Halland (Bachelor thesis, 2021)
      Til vår bacheloroppgave har vi utarbeidet en kampanjeplan i samarbeid med Bergen Sentrum AS. Bedriften er det offisielle sentrumselskapet i Bergen og arbeider med å sikre og videreutvikle rammebetingelsene for næringsdrift ...
    • Bacheloroppgave i kulturledelse 

      Trøen, Aida Joseph; Bratbak, Nina Flatnes; Johnsen, Therese (Bachelor thesis, 2016)
      Gatekunst er blitt en veldig populær uttrykksform. Flere steder har erfart hvordan gatekunsten kan påvirke det offentlige rom og menneskene som ferdes der. Oslo har lenge holdt fast ved en nulltoleranse for graffiti og ...
    • Bacheloroppgave i Markedsføringsledelse 

      Nguyen, Thy Anh Hoang; Eikeland-Tande, Erle; Strøm, Julie Victoria (Bachelor thesis, 2021)
      I løpet av de siste årene har digitalisering ført til at bedrifter har gått gjennom en digital transformasjon. Digitalisering beskriver en teknologisk endring og omfatter nye forretningsmodeller som gir muligheter for ...
    • Bacheloroppgave i markedsføringsledelse 

      Aanensen, Thomas; Tjøtta, Sina; Hegrestad, Jone (Bachelor thesis, 2022)
      Denne studien handler om hva som påvirker intensjonen hos yngre forbrukere i Norge, samt hvorvidt det er en sammenheng mellom intensjon og atferd ved kjøp av mobiltelefon. Bakgrunnen for valget av dette temaet henger sammen ...
    • Bacheloroppgave i Merkevarestrategi 

      Bredesen, Katrine (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven dreier seg om Norsk Tipping og deres bruk av sponsing. Sponsing går ut på at en bedrift bidrar med økonomiske ytelser til et objekt, som i gjengjeld bidrar med overføring av assosiasjoner tilbake til ...
    • Bacheloroppgave i prosjektledelse 

      Espeland, Ester Mathilde (Bachelor thesis, 2020)
      Ny lovgivning fra myndighetene medførte reduserte inntekter for inkassobransjen. Det ble av mange vurdert som en trussel mot grunnlaget for den type virksomheter. Mag AS møte utfordringen ved å etablere et prosjekt for ...
    • Bacheloroppgave i Retail Management 

      Rygh, Magnus Rustad; Kjellemo, Erik Aleksander (Bachelor thesis, 2016)
      Vi starter med å presentere dagligvarebransjen og generell informasjon, dette gjøres for å få et bilde over nåsituasjonen og hvordan konkurransearenaen er i skrivende stund. Det var også viktig for oss å definerer ...
    • Bacheloroppgave i Retail Management 

      Krøglid, Helene; Tafjord, Josefine Vadset (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er fordelsprogram, der vi har kommet frem til følgende problemstilling: “Er fordelsprogram utslagsgivende ved valg av butikk?: med Kiwi som case” Oppgaven starter med en presentasjon ...
    • Bacheloroppgave i økonomistyring og investeringsanalyse 

      Billing, Atle; Hagesæter, Mikal André; Singh, Harman Uppal (Bachelor thesis, 2016)
      I møte med forlegger kom det frem at han mistenkte at forlaget hadde mange ulønnsomme titler på lager. For å undersøke hans hypotese har vi derfor gjennomført en rekke analyser for å beregne hvordan fjerning av disse ...
    • Bacheloroppgave om kjøpesentre i Norge 

      Sjølyst, Ane; Nilsen, Charlotte Søgaard; Strand, Synne Skoe (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven omhandler revitalisering av norske kjøpesentre, og hvordan skape attraktivitet blant disse. På bakgrunn av dette ble følgende problemstilling utarbeidet: “Hva kan norske kjøpesentre gjøre for å skape ...
    • Bacheloroppgave som studerer sammenhengen mellom miljø og økonomisk utvikling i lys av hypotesen om Miljø- Kuznets kurven i Kina. 

      Aarnes, Kaja Konopa; Slettehaug, Maria (Bachelor thesis, 2020)
      Helt siden 1970-tallet har Kina opplevd en enorm økonomisk vekst. Denne veksten har gitt alvorlige miljøkonsekvenser for kineserne, store deler av Kina sliter i dag med helseskadelig luftkvalitet og mangel på rent vann. ...
    • Bacheloroppgave Verdivurdering Lerøy Seafood Group ASA 

      Hammerseth, Andreas (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å estimere verdien på egenkapitalen til Lerøy Seafood Group AS, og tilhørende aksjepris. Jeg har valgt å benytte meg av fundamental- og komparativ verdsettelsesmetode. I den ...
    • ”Bad banking, bad policy and bad luck” – En case-studie av Islands lille, store finanskrise 

      Stangeland, Håvard Midtun; Thorsen, Andreas; Engebretsen, Sarita (Bachelor thesis, 2016)
      Island var lenge en del av den nordiske suksesshistorien. Landet var preget av politisk stabilitet, lav arbeidsledighet, en solid økonomi og gode levekår. Suksesshistorien fikk seg imidlertid en knekk i 2008, da landet ...
    • Balanse mellom jobb og fritid 

      Boge, Thom Ruben; Nilsen, Dag Josef; Moldekleiv, Janicke (Bachelor thesis, 2022)
      I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet balansen mellom jobb og fritid hos et utvalg av ledere i en bedrift på Vestlandet. Vi har jobbet med en ledergruppe bestående av 6 personer. Interessen for temaet økte da ...
    • Banner Blindness-fenomenet: Hvordan kan det unngås? 

      Henanger, Line; Pålgardhaugen, Guro (Bachelor thesis, 2021)
      Bacheloroppgaven vår er basert på det såkalte “banner-blindness” fenomenet ved digitale bannerannonser. Fenomenet beskriver hvordan forbrukere blir eksponert for tusenvis av reklamer i det daglige liv, og derfor er blitt ...
    • Barn og unge voksnes holdninger og kjøpsatferd til kosmetiske inngrep 

      Engelsgjerd, Tina; Knutsen, Katrine; Stendal, Astrid Selsvik (Bachelor thesis, 2018)
      I denne teoretiske oppgaven har vi valgt å skrive om kosmetiske inngrep som tema. Hovedfokuset vårt har vært å finne ut hvordan holdningene og kjøpsatferden til barn og unge voksne påvirkes ved å fremme kosmetiske inngrep ...
    • Barneklær og leker som forbruksfenomen : viktigheten av kundeinnsikt 

      Asbølmo, Marte Sofie; Drevland, Marthe Worvik; Kamp, Maren Larsen (Bachelor thesis, 2013-12-19)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet med utgangspunkt i barneklær- og leketøysbutikken Kool Kidz i Trondheim og Oslo. Målet med oppgaven var å etablere kundeinnsikt for å gi Kool Kidz en konkurransefordel. Funnene kan likevel ...
    • Bedrifters motivasjon for utøvende kunst på arbeidsplassen 

      Hidle, Johanne Aurora Løvli (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven ser jeg på bedrifter i næringslivets motivasjon for å bruke utøvende kunst på arbeidsplassen, og hvordan dette er forenelig med utøvende kunstneres motivasjon for å drive med kunst. Den grunnleggende ...
    • Bennett Reklamebyrå AS 

      Holdbakk, Adrian Alexander Habberstad; Åsmul, Ørjan; Greiff, Harald Brustad (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      Vi har skrevet vår bacheloroppgave i Salgsledelse & Personlig Salg BTH 3203, i samarbeid med Bennett Reklamebyrå AS. Oppgavens hovedtema er Key Account Management og relasjonsbygging. Vi har utført dybdeintervjuer med ...
    • Berg-Hansen på reise mot et mer verdiskapende CRMprosjekt 

      Libakken, Ronja-Helene; Voje, Anna Leikanger (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven tar for seg hvordan reisebyrået Berg-Hansen kan videreutvikle sitt CRM-prosjekt til å bli mer verdiskapende. Ved å sammenligne tidligere forskningsfunn av kritiske suksessfaktorer for å lykkes med å innføre ...