Browsing Student papers by Title
Now showing items 2873-2892 of 3158
-
Trend sko AS
(Bachelor thesis, 2017)Avslutningsvis på vår bachelor i Retail Management, med fordypning i salgsledelse og personlig salg, har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon blant ansatte i skoforretningen Trend Sko. Vi har valgt dette temaet på ... -
TREND VS. MOMENTUM IN THE NORDICS IN THE COVID-19 ERA
(Master thesis, 2023)In this thesis, we test the Quantitative Momentum Strategy (QMS) and Trend- Following Simple Moving Average (SMA) Strategy in five different Nordic markets during the COVID-19 era. Four markets consist of the 100 largest ... -
Tromsø undersøkelsen - Kan valg av avsendere for informasjon bedre deltakelse i utvalgte målgrupper?
(Master thesis, 2023)I Folkehelsemeldingen (2023) er det et hovedpoeng at vi har store sosiale helseforskjeller i Norge. Personer med lav sosioøkonomisk status og innvandrere har dårligere helse mens de lever, og de lever mange år kortere enn ... -
Trondheim, smart og bærekraftig?
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven retter oppmerksomheten mot Trondheim kommune og deres arbeid med bærekraft og innovasjon. Forfatterne har bakgrunn både fra innsiden og utsiden av Trondheim kommune, og håper dette gir oss evnen til å også ... -
Trondheimsveien 175-177
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi fulgt prosjektet «Trondheimsveien 175-177» som foregår innenfor Eiendomsavdelingen i Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo (SKBO). Prosjektet er et rehabiliteringsprosjekt av en bygård, etablert for ... -
- Trump Tweets’ impact on financial returns -
(Master thesis, 2020)In this study, we investigate whether U.S. President, Donald Trump’s Twitter sentiment and activity affect financial markets. By employing the event study methodology, we provide strong empirical evidence that our small-cap ... -
Trust and Foreign Direct Investment in Sub-Saharan Africa
(Master thesis, 2023)Our paper explores the intricate relationship between trust and foreign direct investment (FDI) in Sub-Saharan Africa (SSA). We aim to answer the research question: “Is there a positive relationship between trust and ... -
Trust building in non-virtual and virtual teams
(Master thesis, 2022)The world is becoming more virtual, and the COVID-19 pandemic has shown how virtual teams are going to be a bigger part of the future, with several organizations considering incorporating a hybrid workspace layout. When ... -
Trusting Artificial Intelligence: How Perceived Situational Risik and Digital Mindset Can Influence lndiuiduals Decision to Rely
(Master thesis, 2022)In this thesis, we aim to investigate how domains of perceived situational risk will influence an individual’s decision to rely on an artificially intelligent decision aid to perform a decision-making task. We also aim ... -
Tryg Forsikring
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningsfaget Forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven handler om hvordan Tryg Forsikring kan effektivisere arbeidsprosesser for ... -
Trygg Trafikk Det er fett å bli sett
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven presenterer en holdningskampanje på vegne av trafikkorganisasjonen Trygg Trafikk. Organisasjonen er bidragsyter til nullvisjonen, som er regjeringens visjon om et transportsystem uten drepte ... -
Trygghet i Endringenes tid - Psykologisk trygghet, tillit og ytringsklima i en bedrift som er i endring
(Master thesis, 2022)Vi er tre studenter på masterprogrammet Helse, Miljø og Sikkerhet som har samarbeidet om å skrive denne prosjektoppgaven. Da vi skulle velge tema for oppgaven ønsket vi å forske på noe som var relevant og interessant for ... -
Tummelplatz : exploring playgrounds for creative collaborations : a qalitative study of generative dynamics within temporary work contexts
(Master thesis, 2014-02-17)This paper presents the idea that temporary, creative collaborations within knowledge-intense industries can be understood through the tummelplatz –metaphor. ‘Tummelplatz’ was first introduced by Sigmund Freud (1856 -1959) ... -
TV-income and football performance: A study of how broadcasting revenues affect domestic and international sporting success for Europe’s elite leagues
(Master thesis, 2018)Europe's elite football leagues are often defined by the collective term “the Big Five”, and consist of clubs originating from England, Spain, Italy, Germany and France. By dominating both the UEFA Club Coefficient Ranking ... -
Tvangsmulkt - et virkemiddel for å fremme innlevering av aksjonærregisteroppgaven
(Master thesis, 2023)Skatteforvaltningsloven (sktfvl.) trådte i kraft 1. januar 2017 og lovens bestemmelser om tvangsmulkt i §§ 14-1 og 14-2, erstattet de tidligere reglene om forsinkelsesavgift i ligningsloven. Innføringen av tvangsmulkt har ... -
Tvangssalg
(Bachelor thesis, 2010-10-15)Vi har i denne oppgaven tatt for oss tvangssalg av eiendom og sett på hva en kjøper bør være spesielt oppmerksom på ved denne typen kjøp. Ved å belyse sentrale områder innenfor temaet har vi forsøkt å lage en slags veiledning ... -
Tverrfaglige team på fastlegekontor - har Primærhelseteam det som skal til for å være effektive team?
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har vi sett nærmere på et innovasjonsprosjekt på fastlegekontor der teamorganisering av arbeidet prøves ut. Vi har undersøkt følgende problemstilling: Finner vi Hackman sine fem faktorer for effektive ... -
Twitter and stock returns
(Master thesis, 2014-02-19)In this thesis, we investigate whether the sentiment of tweets mentioning stock tickers can be used to predict stock performance. In particular we test for leading and lagged relationships between the percentage of ... -
Twitter as driver of stock price
(Master thesis, 2012-04-26)The goal of this research is to examine the dynamic relationship of Twitter and stock price, by examining the effects for the ten most valuable brands according Interbrand (2010): Coca-Cola, IBM, Microsoft, Google, McDonald’s, ... -
Two-sided advertising in the EV market
(Master thesis, 2023)Two-sided advertising is a marketing approach where both pros and cons of a product are presented. In the context of advertising, consumers may feel skeptical or suspicious when they are exposed to only positive claims ...