Now showing items 1812-1831 of 2872

    • Motivasjon av frivillige : nøkkelen til suksess? 

      Andresen, Marte Strand; Stokkeland, Anette; Carstens, Kim (Bachelor thesis, 2012-03-07)
      Denne oppgaven tar for seg motivasjon av frivillige ved et arrangement. Vi har sett nærmere på festivalen Pstereofestivalen (heretter Pstereo), som arrangeres i Trondheim i august hvert år. Oppgaven tar for seg problematikken ...
    • Motivasjon av selgere i Glitter Midt-Norge 

      Sundnes, Charlotte; Freberg, Hannah (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Formålet med denne oppgaven er å finne ut hva som øker motivasjonen til selgerne i Glitter Midt-Norge. Dette er et tema som har blitt svært viktig i dagens næringsliv og derfor er dette noe vi har valgt å se nærmere på. ...
    • Motivasjon hos prosjektmedarbeidere i DNV-GL 

      de Otoy Vie, Alexander; Stjepanovic, Dragan; Kalleberg, Peder (Bachelor thesis, 2017)
      I 2013 fusjonerte stiftelsen Det norske Veritas seg sammen med Germanischer- Lloyd. Selskapene valgte å gå inn for en full integrasjon, noe som innebærer at organisasjonen skulle fungere som en stor enhet. 10.000 ansatte ...
    • Motivasjon i prosjekter basert på frivillig innsats 

      Vestvik, Hanna (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven dreier seg om hvilken motivasjon som driver de frivillige i arrangementsprosjektet UL. UL, Ung Landsmøte, er en festival som arrangeres årlig i månedsskiftet juli-august, av NLM (Norsk Luthersk ...
    • Motivasjon og hjemmekontor 

      Alværn, Anne Margrete; Jerve, Christian Wilsbeck; Nossen, Andre Lundby (Master thesis, 2022)
      Denne studien har som formål å se på hvordan den hybride arbeidshverdagen påvirker motivasjonen hos ansatte. Temaet er veldig aktuelt etter over to år med pandemi der mange har jobbet mye hjemmefra. Etter pandemien har ...
    • Motivasjon og sosial elskverdighet i ansettelsesbeslutninger 

      Olsen, Hannah Brooke; Olsen, Kine Ringkjøb; Strand, Elisabeth Sæbøe (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvordan motivasjon og sosial elskverdighet spiller inn på ansettelsesbeslutninger. For å finne ut av dette har vi utført et eksperiment hvor 261 respondenter, i fulltidsarbeid, ...
    • Motivasjonsfaktorer og medarbeidertilfredshet ved Britannia Hotel 

      Bekkeli, Sigrid Teigen; Bjørnstad, Cathrine; Grebstad, Stine (Bachelor thesis, 2010-10-15)
      I denne oppgaven har vi gjennomført en studie av motivasjonsfaktorene og medarbeidertilfredsheten ved Britannia Hotel i Trondheim. I første del tar vi for oss problemstillingen og ser på de ulike teoriene som ligger til ...
    • Motivasjonsstudie av telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y 

      Mørk, Edvard (Bachelor thesis, 2019)
      Min bacheloroppgave handler om motivasjon av telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y. Jeg valgte motivasjon som hovedtema, da jeg finner motivasjon knyttet til salgsyrker svært spennende og samtidig noe jeg ...
    • Motivation and Compensation among Management Consultants: Incentive Effects, Perceived Fairness, Exchange Relationships, Intrinsic Motivation, and Turnover Intention 

      Phan, Susie; Johnsen, Maria Carlsen (Master thesis, 2020)
      In this study, we explored the relations between motivation and compensation amongst knowledge workers, particularly management consultants, through various employee outcomes. This study posits that management consultants ...
    • Motivational climate, attitudes toward change and the mediating role of employees mindset 

      Østre, Eivind; Goffeng, Eirik Fredheim (Master thesis, 2017)
      This study seeks to explore how perceived motivational climate at work may influence employees’ attitudes to change, and further, whether employees’ mindset mediates this relationship. According to the results, the ...
    • Motstandsdyktighet i psykologisk trygge virtuelle team 

      Ostojic, Andreja; Nylund, Maren; Bjørkhaug, Kari (Master thesis, 2021)
      Formål: Den pågående pandemien som har oppstått det siste halvannet året har tvunget millioner av mennesker til å endre måten å arbeide på. Å brått gå over til virtuelle team har vært et stort eksperiment i seg selv hva ...
    • Mottak og håndtering av varsling : et dybdestudium av "VimpelCom-saken". 

      Gården, Marianne Thoresen; Vinvand, Eirin Bjerland (Master thesis, 2017)
      Formålet med oppgaven har vært å få en bredere forståelse av varslingspraksis innad virksomheter, og hvordan mottak av håndtering behandles, basert på VimpelCom-saken. Oppgaven skal besvares i form av vår overordnede ...
    • Moving towards a Circular Economy: The effect of cooperation on eco-innovation. Evidence from German firms 

      Stich, Kilian Simon; Bosshart, Lucas Jeremy (Master thesis, 2023)
      This paper aims to investigate how cooperation influences firms to conduct eco-innovations. The main research objective is to empirically ascertain the presence of a positive association between inter-firm cooperation and ...
    • Moving towards a Circular Economy: The effect of cooperation on eco-innovation. Evidence from German firms 

      Stich, Kilian Simon; Bosshart, Lucas Jeremy (Master thesis, 2023)
      This paper aims to investigate how cooperation influences firms to conduct eco-innovations. The main research objective is to empirically ascertain the presence of a positive association between inter-firm cooperation and ...
    • Multi-sensory matters: How to Increase Online Purchase Intention for Experience Goods 

      Suzic, Nikolina; Win, Ellen (Master thesis, 2021)
      The present research study focuses on the effects of textual and visual website attributes on customers’ purchasing intention for experience products that require a smell-sensory experience (i.e., fragrances). Additionally, ...
    • Multi-sensory matters: How to Increase Online Purchase Intention for Experience Goods 

      Ulvestad, Ragnhild Elin Pettersen; Robles, Ariadna Puiggené (Master thesis, 2021)
      The present research study focuses on the effects of textual and visual website attributes on customers’ purchasing intention for experience products that require a smell-sensory experience (i.e., fragrances). Additionally, ...
    • Multicultural Leadership 

      Skovsgaard, Eric Christian King (Master thesis, 2023)
      Mini Case – Differences at Work Based on Agerström et al. (2009) article, how would you apply to this case to classify the prejudice and hostile remark during the conversation – explicit or implicit prejudice? The Agerström ...
    • Multifactor Strategy Implementation in the Norwegian Equity Market 

      Molvik, Erlend Hjertaker; Lillebo, Maren Paulsen (Master thesis, 2021)
      We study the performance of implementation methods for multifactor strategies in the Norwegian equity market. We compare the risk-adjusted performance of three different strategies implemented with equal weights, ...
    • Multikanalstrategien til Telenor 

      Joheim, Audun; Mikalsen, Celine Hopen (Bachelor thesis, 2017)
      Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan Telenor i en stor bransje differensierer seg mot konkurrentene ved bruk av multikanalstrategi, og hvordan kundelojaliteten og tilfredsheten blir påvirket av det. Oppgaven ...
    • Multinational Tax Avoidance and Tax Policy 

      Solli, Håvard Landgraff; Hansson, Oliver (Master thesis, 2018)
      Previous literature provides evidence that multinational corporations (MNC) are significantly less profitable in terms of taxable income than domestic controlled corporations (DCC) in Norway. The differential in taxable ...