• Key Account Management 

      Snopestad, Gina Heksem; Keiserås, Hanne; Eide, Aina (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      I denne oppgaven har vi samarbeidet med Essential Solutions AS. Selskapet ble startet i 2012 og satser på markedet for små og mellomstore bedrifter (SMB – markedet). Da de er nye på markedet er det viktig med god ...
    • Key Account Management 

      Aaland, Kenneth (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven er det blitt samarbeidet med Nordfjord Kjøtt og utvalgte Rema 1000 butikker. Nordfjord Kjøtt ble etablert i 1965 og har siden 1998 produsert og levert kjøttprodukter til Rema 1000. Partene har en eksklusiv ...
    • Key Account Management 

      Mork, Martine Johanne Torgvær; Rønneberg, Odd Erich (Bachelor thesis, 2023)
      Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med faget Salgsledelse & Personlig salg BTH 3630 og i samarbeid med If Skadeforsikring NUF. Hovedtema i oppgaven er Key Account Management og relasjonsbygging. Problemstillingen ...
    • Key Account Management i Sparebank 1 SR-Bank En bacheloroppgave om optimalisering av digitale systemer i SRBank 

      Thorsheim, Fredrik; Hinna, Sofie; Nessa, Aleksander Nygård (Bachelor thesis, 2021)
      Konkurransen på markedet blant bankbransjen i Norge har økt betydelig. Sammen med en økning i IKT-utviklingen har bankene i Norge tatt i bruk digitale systemer i den daglige driften. Dette har skapt et stort konkurransefortrinn ...
    • Key Account Management og relasjonsbygging 

      Aukrust, Mikkel; Selnæs, Olav; Dahle, Bjørn Erik Øverland (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      I denne oppgaven har vi samarbeidet med Atea AS Trondheim. I Norge har de ca. 1600 ansatte fordelt på 23 kontorer spredt rundt omkring i landet. Vi har tatt utgangspunkt i Atea sitt B2B (Business to Business) marked mot ...
    • Key Audit Matters: En undersøkelse av norske foretak 

      Andersen, Johannes; Hansen, Nicolai Berge (Master thesis, 2018)
      I denne masteroppgaven har det blitt gjennomført en kartlegging av KAMimplementeringen i Norge i årene 2016 og 2017. For regnskapsåret 2016 er det også undersøkt om det er mulig å finne forklaringsvariabler som ...
    • KI-laget musikk- Lyden av av fremtiden? 

      Pram, Henrik Moksness; Bergset, Eivind; Børresen, Julie Dahlen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med oppgaven er å identifisere hvilke holdninger konsumentene har til musikk skrevet av kunstig intelligens, hva som danner dem og om holdningene varierer utifra hvordan musikken blir konsumert. Derav fikk vi ...
    • Kildeskatt på renter og royalty 

      Enger, Guro Granvin (Master thesis, 2021)
      Problemstillingen jeg ønsker å gå nærmere inn på i denne prosjektoppgaven, er følgende: Trenger vi en ny regel om kildeskatt på renter og royalty når vi allerede har en rekke andre regler som skal hindre overskuddsflytting ...
    • Kildeskatt på renter og royalty for skattetransparente Private Equity-fond 

      Engerdahl, Malin (Master thesis, 2021)
      Med virkning fra 1. juli 2021 innførte Norge kildeskatt på betaling av renter og royalty fra norske selskap og filialer til utenlandske nærstående selskap i lavskatteland, og med virkning fra 1. oktober 2021 ble også ...
    • Kildeskatt på utbytte til Norge 

      Gebremichael, Menbere Woldesenbet (Master thesis, 2021)
      I denne oppgaven skal jeg ta for meg kildeskatt på utbytte. Jeg ønsker å diskutere tre ulike avtaleformer som en utenlandsk aksjonær kan ilegges kildeskatt på og konkrete vurderinger i forbindelse med dette. Disse tre ...
    • Kinas økonomiske vekst etter 1978 

      Jensen, Preben Tellevik; Andersen, Daniel Wiig; Teien, Andreas Ellingsen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne studien undersøker hvilke faktorer som har drevet den økonomiske veksten i Kina. Vi vurderer betydningen av kapitalakkumulering, investeringer i humankapital, og adopsjon av allerede eksisterende teknologi fra mer ...
    • Kjennskap og Konsepttesting for Ringve Museum 

      Pedersen, Margrethe Rangø; Dyrnes, Ingrid Sevaldsen (Bachelor thesis, 2010-10-15)
      Ringve Museum ønsker at flere i lokalbefolkningen skal benytte seg av museets tilbud. Målgruppen lokalbefolkningen sees på som et viktig segment å nå bedre ut til. Dette for at Ringve slik skal kunne jevne ut sesongene og ...
    • Kjønnets innvirkning på oppfatningen av varme, tillit og kompetanse hos en relasjonell leder, moderert av medarbeiderens kjønn og opplevd makt 

      Hoholm, Marte Sørbø; Mørkhagen, Jeanette Tiainen (Master thesis, 2023)
      I denne studien ønsket vi å undersøke hvordan lederens kjønn påvirket oppfatningen av varme, kompetanse og tillit i en relasjonell lederstil. Vi undersøkte også om deltakers kjønn og opplevelse av personlig og sosial makt ...
    • Kjøp av konsulenttjenester 

      Lavik, Tonje; Bråthen, André (Master thesis, 2023)
      Tillit er sentralt for mange i hverdagen, både i arbeidslivet, men også i private relasjoner. Denne studien har til hensikt å se nærmere på om tillit påvirker profesjonelle relasjoner, og i hvilken grad man eventuelt kan ...
    • Kjøpekraftsparitet og den norske kronen 

      Gjertsen, Fredrik; Sundt, Sophie Emilie; Kiil, Ian Benjamin (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven benytter vi oss av konkurransekursindeksen (KKI) og euro for å undersøke om relativ kjøpekraftsparitet gjelder mellom Norge og utvalgte handelspartnere i perioden 1999-2020. Innledningsvis presenterer ...
    • Kjøresimulator i trafikkopplæringen 

      Kongshaug, Nora Fredly; Gjørsvik, Lotte Solvik; Gausen, Kari (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse ved BI Trondheim ble skrevet våren 2020 i samarbeid med trafikkskolen Way. Way er en av få aktører i Norge som tilbyr simulatorbasert trafikkopplæring, og dette vekket en ...
    • Klageatferd og barrierer: En undersøkelse av misfornøyde forbrukeres intensjon til å klage direkte til bedriften 

      Røstadsand, Synne Johanne Eikeland; Mofjell, Cornelia (Bachelor thesis, 2023)
      Denne studien handler om klageatferd og ulike barrierer knyttet til det å klage. Til tross for at bedrifter jobber for nullfeilprinsippet, er dette som regel umulig å oppnå i realiteten. Som resultat blir kunder av og ...
    • #klammakompis 

      Staumo, Grethe Alexandra; Eriksson, Eva Malin; Viken, Lise Marie (Bachelor thesis, 2019)
      Vi har i arbeidet med denne oppgaven utarbeidet en holdningskampanje med avdelingen for seksuell helse i Helsedirektoratet. Målgruppen for denne kampanjen er unge voksne mellom 20-25 år, som er seksuelt aktive og ikke i ...
    • Klassifisering av netto eiendeler i balansen til norskregistrert utenlandsk foretak (NUF), egenkapital eller gjeld til hovedforetaket? 

      Berget, Jon Arne; Torgersen, Angelika (Master thesis, 2016)
      Denne masteroppgave har som formål å komme frem til korrekt klassifisering av netto eiendeler i en filialbalanse, enten som egenkapital eller gjeld til hovedforetaket. Vi starter oppgaven med å gi en innføring i NUF, både ...
    • Kledd for suksess? Kan valg av klær påvirke førsteinntrykket av hvor lederaktig man er? 

      Hagen, Morgan (Master thesis, 2017)
      I denne studien har det blitt undersøkt om valg av klær påvirker førsteinntrykket av hvor lederaktig en person blir oppfattet. Studien ble gjennomført som et felteksperiment med 210 deltagere fra infrastrukturforvalteren ...