• Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling 

      Vingen, Martin; Grapendaal, Suzanne (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Toft, Tina Marie Berg; Åteigen, Mari Tveide; Krav, Cathrine (Bachelor thesis, 2016)
      I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Akre, Karoline; Nordrum, Marius Thuvea; Steen, Hermann (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ...
    • Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut 

      Franzén, Victor Tom; Flaten, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ...
    • Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold 

      Lingelem, Ida Louise; Klyve, Anniken; Knutsen, Malene (Bachelor thesis, 2016)
      Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ...
    • Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster 

      Rolfsnes, Victor; Ravndal, Anja Bore (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ...
    • Innovasjon i Oslo kommune - Bydel Grünerløkka 

      Brastad, Ole Kristian (Master thesis, 2023)
      Jeg har valgt å studere Bydel Grünerløkka som er en av 15 bydeler i Oslo kommune. Bydelen har et ønske om å arbeide med mye med innovasjon og har en egen strategi. Jeg har undersøkt hvor sterk innovasjonsevnen er og hvilke ...
    • Innovasjoner i strømmarkedet 

      Helgesen, Geir Christian; El-kelish, Karim Buvik Samir (Master thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er en fasinasjon rundt veksten til de nye digitale strømsalgsselskapene i Norge, og da spesielt veksten til Tibber. Det har vært spennende å følge reisen til strøm fra å være et lav-interesse ...
    • Innovasjonspartnerskap - En alternativ anskaffelsesprosedyre for innovative offentlige anskaffelser, med særlig fokus på anskaffelser innenfor helse- og omsorgssektoren 

      Sagflaten, Bente (Master thesis, 2021)
      Regjeringens mål er å ha en innovativ og effektiv offentlig sektor.1 I årene som kommer vil Norge møte store samfunnsutfordringer.2 Dette gjelder særlig innenfor helse- og omsorgssektoren, hvor antall eldre vil øke ...
    • Innovation alliances: a case study of the Norwegian financial services industry 

      Andersen, Kevin Aksel; Leivestad, Kristina Lund (Master thesis, 2017)
      The objective of this master thesis is to study the connection between strategic alliances and innovation. We conducted an explorative case study of alliance formations in the Norwegian financial industry from 2014 to ...
    • Innovation in networks : challenges and opportunities in the Norwegian aid industry 

      Danielsen, Melina Louise Forsmo (Master thesis, 2017)
      Pursuing innovative activities in collaboration with other actors in a network may entail both challenges and opportunities for firms. While the traditional approach to innovation was that firms should keep their work ...
    • Innovative technologies and value creation for LSPs An exploratory study of the Norwegian logistics service industry 

      Svartedal, Oskar; Ottosen, Fredrik (Master thesis, 2022)
      Logistic service providers (LSP) are exposed to a competitive industry that is constantly evolving. Customer requirements are becoming increasingly challenging and require more of the companies in terms of efficiency and ...
    • Inntektsføring av fraktavtaler i shippingbransjen etter IFRS 

      Oustad, Ellen; Ore, Øystein Mikal (Master thesis, 2012-05-14)
      Inntektsføring av fraktavtaler i shippingbransjen etter IFRS. fraktavtale til lossing av den inneværende fraktavtale. Slik den foreslåtte modellen for inntektsføring fremkommer i høringsutkastet, vil den etter vår mening ...
    • Innvirkning av ESG på finansiell prestasjon. Bevis fra Skandinavia 

      Loktu, Johan Knudsen; Fausa, Kristoffer Guldbrandsen; Bjerke, Nils Gabriel (Bachelor thesis, 2020)
      Formålet med denne studien er å utvide forståelsen rundt sammenhengen mellom Enrivonmental-, Social- og Governance-performance (ESGP) som måleparameter og finansielle prestasjoner (FINP) blant skandinaviske aksjeselskaper. ...
    • Input and output Hedging and Firm Value: Evidence from the Gold Mining Industry 

      Balasuriya, Chathurangi Subodha; Bøen, Henrik Sjøvaag (Master thesis, 2019)
      This study explores the relationship between firm value and the use of commodity derivatives to hedge gold output and fuel input for a sample of gold mining firms during 2009-2017. We find no empirical support for a ...
    • An inquiry into the relation between Business cycles and Income Inequality 

      Solberg, Mads Aleksander Svee; Blind, David Johan Sebastian (Master thesis, 2022)
      We evaluate the role of business cycles and some key economic indicators on income disparity within- and between municipalities. We decompose Norwegian mainland GDP between 2006-2017 to a cyclical and trend component ...
    • Insentiver i Strandveien Auto AS 

      Holtet, Alexander Osen; Kavli, Tom Erik; Aabakken, Andreas (Bachelor thesis, 2013-10-08)
      Vår oppgave fokuserer på insentivsystemene til Strandveien Auto i Trondheim. Vi har tidligere skrevet en strategiplan for verkstedet deres. Deler av strategiplanen blir benyttet i denne oppgaven, men strategien her har mer ...
    • - Inside or Out? Insights on career advancement and gender equality in management - 

      Kronqvist, Filip Jan Mikael; Jacobs, Tabitha (Master thesis, 2019)
      Despite the proliferation of research on the lack of women holding leadership positions in organisations, antidotes prescribed for improving gender parity have failed time and time again. We conduct a case study to observe ...
    • Institusjonalisert kultur - Regnskapsbransjens forbannelse? 

      Kvendset, Jostein; Solheim, Morten; Eggen, Syver Ole (Master thesis, 2023)
      Denne oppgaven har satt søkelyset på regnskapsbransjen, og hvorfor bransjen ikke har klart å gjennomføre endringen fra å være en produsent av lovpålagte tjenester for kunden til å bli en aktiv og betrodd rådgiver for kunden ...
    • Institutional selling around forced CEO-turnover 

      Marius Ricardo Sømme; Larsen, Henning (Master thesis, 2017)