• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Research Reports på tittel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • BI publications series
  • Research Reports
  • Blar i Research Reports på tittel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • BI publications series
  • Research Reports
  • Blar i Research Reports på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Research Reports på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 117-132 av 132

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • The duration of equity ownership at the Oslo Stock Exchange 1989-1999 

      Bøhren, Øyvind; Priestley, Richard; Ødegaard, Bernt Arne (Forskningsrapport;2/2006, Research report, 2006)
      To date little is known about how long equity ownership lasts, what determines its length, and whether ownership duration is related to rm performance. Using a unique time series of equity holdings over eleven years, ...
    • The Innovation Performance of the Norwegian Offshore Industry: A report for the Norwegian Oil and Gas Association 

      Zhovtobryukh, Yuriy; Nordkvelde, Marius; Reve, Torger (Forskningsrapport;4/2014, Research report, 2014)
      This report particularly considers the supplier (upside) part of the offshore oil & gas industry. It appears to be as innovative as telecommunication and pharmaceutical (traditional high-tech) industries in Norway but, in ...
    • The oil price challenges: Strategic responses of the Norwegian offshore industry 

      Ramsøy, Ole Jakob; Reve, Torger; Nordkvelde, Marius (Research Report;1/2016, Research report, 2016)
      The underlying idea of this research project is to analyze strategic responses of the Norwegian offshore oil and gas supplier industry to the 2014 oil price crisis and set recommendations for moving forward. Through ...
    • The value creating board : results from the "Follow-up surveys" 2005/2006 in Norwegian firms 

      Sellevold, Thomas; Huse, Morten; Hansen, Cathrine (Forskningsrapport;2/2007, Research report, 2007)
      This report is one of several research contributions which are the outcomes of “The Value Creating Board” research program conducted at The Norwegian School of Management BI from 2001 to 2007. The report is a descriptive ...
    • Tillit og mistillit i offentlig risikokommunikasjon : BSE-konflikten og matvaresektoren 

      Bakken, Tore (Research Report, Research report, 2003)
      Hovedsiktemål med rapporten er å vise hvordan økt offentlig oppmerksomhet omkring risiko-kommunikasjon ikke først og fremst fører til sikker viten, men at kommunikasjonen om ikke-viten forsterkes. Konflikten rundt BSE har ...
    • Tjeneste- og tiltaksprofiler ved det lokale NAV-kontoret: Den nye arbeids- og velferdstjenesten i - og utenfor - NAV 

      Monkerud, Lars Chr. (Forskningsrapport, Research report, 2009)
      NAV-reformen pålegger alle kommuner å opprette et lokalt NAV-kontor der den kommunale økonomiske sosialhjelpen, råd og veiledning samt arbeidet med individuelle planer (etter Sosialtjenesteloven) skal tilbys sammen med ...
    • Undersøkelse om lokale lønnstillegg i barnehage og skole 

      Kuvaas, Bård; Birkeland, Ide Katrine (Forskningsrapport;2/2018, Research Report, 2018)
      Hovedformålet med lærerundersøkelsen var å undersøke om det er noen sammenheng på størrelsen på de lokale lønnstilleggene, rettferdighetsopplevelser, direkte incentiveffekt, indre motivasjon, affektiv organisasjonsforpliktelse ...
    • Utvikling av multikanalstrategi: Betydning av sømløshet og samspill mellom distribusjonskanaler 

      Furseth, Peder Inge; Samuelsen, Elisabeth (Forskningsrapport, Research report, 2008)
      I denne rapporten studerer vi bedrifter som over en lang periode har hatt en fysisk salgskanal, som forretning eller telefon, og som så etablerer en Internettkanal som en supplerende salgskanal. Det oppstår en rekke nye ...
    • Value creating boards and gender diversity: Suggestions to progress in getting women on boards in Spain 

      Izquierdo, Mirian; Huse, Morten; Möltner, Hannah (Research Report;2/2016 (English version), Research report, 2016)
      Spain was one of the first countries in Europe to set out a gender balance legislation on corporate board by the organic law 3/2007 of 22nd of March. However, the recommendation included in the law for big companies to ...
    • The value-creating board: theory and evidence 

      Bøhren, Øyvind; Strøm, R. Øystein (Research Report, Research report, 2005)
    • Vekstforetak i Norge: om vekstforetak, vekstforetaks dynamikk og politikk for vekstforetak 

      Spilling, Olav R. (Research Report, Research report, 2001)
      Rapporten dokumenterer den siste delen av prosjektet ”Vekstforetak i Norge” der hovedmålet har vært å utvikle noen nye innsikter i dynamikken blant vekstforetak og så diskutere næringspolitikkens rolle i forhold til ...
    • Velgermakt i det regionale lokaldemokratiet?: politikktilpasning og velgerkontroll i fylkeskommunen 

      Monkerud, Lars Chr. (Research Report, Research report, 2005)
      Rapporten er skrevet som en del av prosjektet “Nye modeller for organisering av kommunal og statlig sektor. Rettighetskommunen, minimumskommunen, bestillerkommunen og storkommunen” under programmet “Forskning for fornyelse ...
    • Virkemidler for aktivitetsnivå og mangfold på norsk sokkel: Rammebetingelser og utgiftsføring for utbyggingsinvesteringer 

      Noreng, Øystein; Wollebæk, Leif (Forskningsrapport;3/2010, Research report, 2010)
      Prosjektet tar sikte på å vurdere virkemidler for å opprettholde aktivitetsnivået og styrke mangfoldet i petroleumsvirksomheten på norsk sokkel, med særlig vekt på en bedring av rammevilkårene for mindre oljeselskap. Til ...
    • Worldwide Virtual Ed.?: an empirical study of ICT for and in internationalization processes in a business school 

      Thune, Taran; Welle-Strand, Anne (Research Report, Research report, 2003)
      This report addresses the issues of internationalization and how information and communication technologies are parts of internationalization processes in higher education. It is frequently assumed that Information and ...
    • Young media use 2019. Media preferences and behavior 

      Wilberg, Erik (Research report, 2018)
      This is a report on aspects of media usage among young people. The results are based upon a survey among business school students on Bachelor level at BI Norwegian Business School – campus Bergen. The survey was distributed ...
    • Ytringsfrihet i mediesamfunnet 

      Rolland, Asle (Research Report, Research report, 2002)
      Temaet for dette essayet er ytringsfrihetens vilkår i et samfunn der tilgangen til det offentlige rom kontrolleres av uavhengige massemedier. Dette har tidligere vært drøftet av Ytringsfrihetskommisjonen i utredningen ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit