Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSelnes, Fred
dc.contributor.authorHagen, Truls
dc.date.accessioned2011-09-15T11:30:06Z
dc.date.available2011-09-15T11:30:06Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationMagma, årg. 14, (2011), s. 69-73en_US
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93374
dc.description.abstractI denne artikkelen rapporterer vi funn fra en omfattende tudie av hva som kjennetegner bedrifter som lykkes med sine investeringer i CRM. Studien er gjennomført i regi av Dataforeningen over en periode på fire år fra 2007 til 2010. Det viktigste funnet er at kun noen få lykkes, men at de som lykkes, lykkes særdeles godt. Forklaringen er at de som lykkes har en betydelig dypere og mer omfattende kundesentrisk strategi. Selv om de fleste bedrifter i dag ser viktigheten av å være markedsorientert og har satt kundetilfredshet som en viktig styringsparameter, er det likevel ikke førende slik det er hos de som lykkes med CRM. Konklusjonen er derfor at en riktig tilnærming til CRM skaper et sterkt konkurransefortrinn som gir gevinster i form av større markedsandeler, mer fornøyde kunder og betydelig bedre lønnsomhet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFagbokforlaget, i samarbeid med Econaen_US
dc.titleHvordan lykkes med CRM?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.source.pagenumber69-73en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel