Show simple item record

dc.contributor.authorBerg, Morten Emil
dc.date.accessioned2010-04-09T13:37:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMagma, Årg. 13, nr. 2 (2010), s. 55 - 62en
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93358
dc.description.abstractFlere studier tyder på at coaching kan ha effekt og kan bli en interessant metode ved ledelse og læring. Positiv coachingpsykologi har en visjon: å støtte og utfordre individ, gruppe og organisasjon til å «blomstre». Målet er at individet skal leve det hele og meningsfulle liv. Prosessen fokuserer personens styrke og talent, ikke mangler og svakheter. Positiv psykologi danner det vitenskapelige fundamentet, og coaching er det praktiske håndverket. Coaching medfører å utvikle individets profesjonelle og personlige rolle. Individet må imidlertid selv ta ansvaret for å retolke sin situasjon, redefinere sine mål, finne sin strategi og prøve ut sine ideer. Utvikling av individets karakter-og signaturstyrker står sentralt. Coaching skal bygge på anerkjent visdom og utfordre etablerte tanker for å kunne bli et alternativ til tradisjonell ledelse og læring.en
dc.format.extent624691 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econaen
dc.titleCoaching og jakten på identiteten
dc.typePeer revieweden
dc.typeJournal articleen
dc.source.pagenumber55 - 62en
dc.source.volume13en
dc.source.journalMagmaen
dc.source.issue2en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record