Show simple item record

dc.contributor.authorSilkoset, Ragnhild
dc.contributor.authorUnsgaard, Christian
dc.date.accessioned2009-06-23T08:54:55Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/93246
dc.description.abstractResultatene og konklusjonene i denne studien baserer seg på en empirisk kartlegging av et utvalg av 202 norske bedrifter, gjennomført sommeren 2005. To forhold rundt krisehåndtering er behandlet. For det første ser vi på situasjonen rundt krisehåndtering hos norske bedrifter. Her kartlegger vi sammenhengen mellom forventninger til egen krisehåndtering og hvilke virkemidler bedriftene faktisk har etablert for krisehåndtering. Analysene viser at bedriftene har høye forventninger til egen krisehåndtering samtidig som de mangler faktiske verktøy for krisehåndtering. Det andre formålet med studien har vært å analysere hvilke faktorer som påvirker bedriftens forventninger til egen krisehåndtering. Her utpeker tre krisehåndteringsprosedyrer seg. Dette er ressurser brukt på å forberede seg på kriser, ressurser brukt på å oppdage kriser, samt håndtering av selve krisene. Basert på funnene avrundes artikkelen med konkrete anbefalinger til bedriftsledere.en
dc.format.extent1039381 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherFagbokforlageten
dc.titleEn empirisk kartlegging av norske bedrifters forventninger til egen krisehåndteringen
dc.typeJournal articleen
dc.typePeer revieweden
dc.source.pagenumber74-87en
dc.source.volume9en
dc.source.journalMagmaen
dc.source.issue4en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record